מדדים ומחקרים

פערי השכר בין גברים לנשים בישראל נחשפים: באיזה תחום ההבדלים הם הגדולים ביותר?

אגף השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, פרסם את דו"ח  על פערי שכר מגדריים בגופים הציבוריים לשנת 2021
מערכת ice |  2
פערי שכר מגדריים (צילום freepik)
כשסוקרים את כלל העובדים בגופים הציבוריים, השכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר ברוטו למס) עומד על 63%. עלות העסקה ממוצעת של עובדות ביחס לעובדים עמודת על 63%. השכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר קובע לפיצויי פיטורין) עומד על 75%.
במערכת ההשכלה הגבוהה, השכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר ברוטו למס) עומד על 75%, עלות העסקה ממוצעת של עובדות ביחס לעובדים עומדת על נתון זהה של 75% והשכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר קובע לפיצויי פיטורין) בתחום עומד על 73%.
במערכת הבריאות, השכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר ברוטו למס) עומד על 65%, עלות העסקה ממוצעת של עובדות ביחס לעובדים עומדת על 71% והשכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר קובע לפיצויי פיטורין) בתחום עומד על 75%.
בחברות ממשלתיות, השכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר ברוטו למס) עומד על 68%, עלות העסקה ממוצעת של עובדות ביחס לעובדים עומדת על 76% והשכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר קובע לפיצויי פיטורין) בתחום עומד על 73%.
במוסדות שלטון מקומי, השכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר ברוטו למס) עומד על 69%, עלות העסקה ממוצעת של עובדות ביחס לעובדים עומדת על 70% והשכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר קובע לפיצויי פיטורין) בתחום עומד על 86%.
בתאגידים, השכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר ברוטו למס) עומד על 76%, עלות העסקה ממוצעת של עובדות ביחס לעובדים עומדת על 76% גם כן והשכר הממוצע לחודש של העובדות ביחס לעובדים (שכר קובע לפיצויי פיטורין) בתחום עומד על 86%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם נשים מעדיפות גברים
    גבר 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בכל תחום. זו הסיבה להעדפת גבר על אשה ואחד הביטויים היא המוכנות לדלם יותר לגבר. איזה בעלת מפעל תרצה לשלם יותר אם יש לה אפשרות אחרת. עובדה!!! כל האג'נדה של כוחנות ושיוויון גם שלא קיים בטבע רק מרחיקות נשים מקבלת גובים טובים, מעמדות כוח ואפילו מנישואין והסכמי ממון למיניהם. הן הופכות לאובייקט מסוכן יותר ופחות רצוי.
    סגור
  • הדרת נשים.
    אמת 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאן אין הדרת נשים? ובכלל... נשים עובדות לא רק בחוץ... נשים עובדות גם בבית ללא תמורה. רב הגברים סןגרים כמה שיותר את ארנקם. נשים מטפלות בילדים וגם בבעל, ללא תמורה, 24/7 כמה גברים יש שלוקחים חלק בטיפול בילדים? וכשמגיע מצב של גירושין, דורשים שתוותר על דמי הכתובה, וגם פוסקים שמשכורתן תהיה חצי מהוצאות על דיור וטיפול והוצאות לילדים. ואם יש מצב שמשכרותיהן גבוהות ממשכורת הבעל, פוטרים אותו מחצי או יותר מההוצאות של דיור וטיפול בילדים. וסאת לא נקראת הדרת נשים. רק אם יש אירוע בנפרד לגברים ונשים. אירועים שהם פעם ב.... זאת הדרה. ניצול כל החיים, זאת לא הדרה ... העדפה גברית במשרות בכירות, זאת בכלל לא הדרה.... צביעות לשמה.
    סגור