מדדים ומחקרים

האם ה"מטא" היה טעות? הנתונים שצריכים להדאיג את צוקרברג

שנה לאחר שמארק צוקרברג שינה את שם החברה שלו ל"מטא" כדי להתמקד במציאות מדומה, כעת נחשף כי השנה הזו היתה גרועה מאוד לתחום, עם צניחה חדה במכירת משקפי המציאות המדומה
יאיר מור | 
מארק צוקרברג מדבר עם האווטאר שלו (צילום יח"צ)
באוקטובר 2021 הודיע מארק צוקרברג על שינוי שמה של פייסבוק למטא, כדי לבטא את תפישתו כי המטאוורס – עולם וירטואלי שבו הרשת החברתית משמשת בסיס להכל, מדייטים ופגישות עסקיות ועד קניות ומשחקים המוניים – הוא העתיד. כעת, נראה ש-2022 באה להוכיח לו שהוא לא בהכרח צדק: לפי נתונים חדשים, שנמסרו על ידי חברת המחקר NPD לרשת החדשות הכלכלית CNBC, מכירת משקפי המציאות המדומה – נקודות הגישה לעולם הווירטואלי – לא רק שלא עלו השנה, אלא אף ירדו ב-2% לסך של 1.1 מיליארד דולר בארה"ב.
לשם השוואה, מציינים ב-CNBC כי הכנסות גם הכנסותיה של מטא מפרסום הגיעו ל-1.1 מיליארד דולר – כל שלושה ימים (!) בממוצע בשנה האחרונה.
חברת מחקר אחרת, CCS Insight, חושפת שבעולם המצב גרוע אף יותר: ירידה של יותר מ-12% במספר משקפי המציאות המדומה שנמכרו, ל-9.6 מיליון בלבד. לשם השוואה, בדקנו כמה אייפונים מכרה אפל לא כל השנה, אלא רק ברבעון הקודם (כלומר בחודשים יולי עד ספטמבר). לפי Counterpoint מדובר בכ-48.3 מיליון, שהם 16.1 מיליון בחודש; ולפי Canalys מדובר על כ-54 מיליון, שהם כ-18 מיליון בחודש. כלומר: כל חודש בסתיו האחרון נמכרו כמעט פי שניים אייפונים מכל משקפי המציאות המדומה שנמכרו כל השנה כולה – וזה למרות שהמחיר הממוצע של אייפון גבוה פי כמה מזה של משפיים כאלה.
ליאו גבי, אנליסט ב-CCS, אמר לרשת כי גם השנה הבאה צפויה להיות שלילית בתעשיית המטאוורס, משום ש"תקציבי הצריכה יצטמצמו ורכישות לא הכרחיות, כמו משקפי מציאות מדומה, כנראה יהיו הקרבנות של זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה