מדדים ומחקרים

דירוג חברי הכנסת: בן גביר חלוץ הפסגה והיכן התמקם נתניהו?

הקואליציה המתגבשת בראשות נתניהו ממשיכה להפגין נוכחות מרשימה, כאשר בתפארת החוד מוביל יו"ר "הציונות הדתית" ח"כ איתמר בן גביר וכובש את המקום הראשון. סיעות האופוזיציה המסתמנת צוללות אל הפלייאוף התחתון ומסתמן פער משמעותי מול ממשלת נתניהו השישית

דוד זולדן |  1
בצלאל סמוטריץ', יואב גלנט, בנימין נתניהו, אבי דיכטר ואריה דרעי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
דירוג חברי הכנסת במשכן לשבוע החולף: מי כבש את המקום הראשון ומי סגר את הרשימה? נדמה שלאור הממצאים - תוצאות הבחירות השפיעו על המורל והמוטיבציה של חברי הממשלה היוצאת ומנגד הגבירו את האדרנלין בקרב הקואליציה המתגבשת. אלו חברי כנסת שלא הגיעו לעבוד כמעט כל השבוע לצד אלה שלא הפסיקו לעבוד במשך השבוע. להלן הדירוג לשבוע החולף עם הנתונים המלאים והממצאים המחמיאים או המביכים - תלוי היכן בוחרים למקד את המבט.  
בראש הפסגה מתמקם יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר עם 76:25 שעות נוכחות. חוק בן גביר לפקודת המשטרה עשה חסד עם השר לביטחון לאומי הבא והדיונים הארוכים הוציאו אותו טוב בסטטיסטיקה. אחריו במקום השני: ח"כ אופיר כץ מהליכוד עם 68:00 שעות נוכחות. כץ הפרלמנטר הטרי עשה השבוע לילות כימים בוועדות הנוגעות לחוק בן גביר וכך הפך לסגנו בכל הנוגע לנוכחות מרבית במשכן. במקום השלישי ניצב יריב לוין אף הוא מהליכוד עם 66:55 שעות נוכחות ובמקום הרביעי, ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו עם 65:19 שעות נוכחות. 
סוגרים את הרשימה חברי הכנסת: אחמד טיבי, ווליד טאהא, יועז הנדל וניצן הורוביץ שסוגר את הרשימה במקום האחרון. ארבעת האחרונים עם 00:00 שעות נוכחות.  
יש לציין כי הנתונים הללו מצביעים על נוכחות חברי כנסת במשכן על חלליו השונים: כמו אולם המליאה, הועדות, הלשכות ובכל מקום שהם בשטח הכנסת. הנתונים נלקחים מהפרוטוקולים ומאתר: "זמן כנסת".
השורה התחתונה ברורה וחד משמעית: הקואליציה המתגבשת בראשות נתניהו מצטיירת כחרוצה ומתמידה יותר כאשר בתפארת החוד מוביל יו"ר מפלגת "עוצמה יהודית" והשר המיועד לביטחון לאומי. סיעות האופוזיציה המתגבשת מדורגות נמוך יותר ובפער משמעותי ביחס לקואליציית נתניהו ולא בפעם הראשונה - דבר שמצביע כנראה על העדר מוטיבציה בעת חילופי שלטון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    nizan horwiz?! (ל"ת)
    nizan horwiz?! 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור