מדדים ומחקרים

משרד האוצר חושף: כמה הרוויחו החברות הגדולות בישראל ב-2022

דוחות החברות הממשלתיות לרבעון השלישי לשנת 2022: החברות רשמו רווח נקי מצרפי בסך של כ-3.4 מיליארד שקל, הכנסות החברות הממשלתיות הסתכמו בסך של כ-72 מיליארד שקל, מי בפסגה: חברת החשמל, מקורות או תעשייה אווירית?
מערכת ice | 
משרד האוצר חושף (צילום freepik, Magma Images, shutterstock)
על פי דוח של משרד האוצר שפורסם היום (חמישי), החברות הממשלתיות בישראל רשמו רווח נקי מצרפי, כולל רווחים חד פעמיים, בסך של כ-3.4 מיליארד שקל בסך הכל בשלושת הרבעונים הראשונים לשנת 2022.
הגידול נובע בעיקר מאירועים חד פעמיים. הכנסות החברות הממשלתיות הסתכמו בסך כ-72 מיליארד שקל, הרווח התפעולי הסתכם בסך של כ-2 מיליארד שקל. שיעור הרווח התפעולי הוא 3% ושיעור הרווח הנקי הוא 5%. 

הנתונים מבוססים על דיווח דוחות כספיים של רבעון 3 של שנת 2022 של 34 חברות ממשלתיות שמחויבות בדיווח. פעילותן של החברות המדווחות מהווה כ- 96% מהיקף הפעילות של כלל החברות הממשלתיות.
מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים: "רשות החברות הממשלתיות ממשיכה לפעול להגברת הגילוי והשקיפות ומזמינה את הציבור לעיין בדוחות הכספיים של החברות הממשלתיות ותוצאותיהן״.
רשות החברות הממשלתיות אחראית על פעילותן של מעל ל-70 חברות ממשלתיות העוסקות בתחומים חיוניים הנוגעים לכל אספקט בחיי הציבור, כגון: ביטחון, תשתיות, תחבורה, דיור, תקשורת, חשמל, מים, דואר, וחינוך ועוד. בחברות מועסקים כ-57,000 עובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה