מדדים ומחקרים

עשירי העולם הפסידו חצי טריליון דולר בשנה: מי הכי התרסק?

 400 האנשים העשירים ביותר בעולם הפסידו כ-500 מיליארד דולר מספטמבר 2021 עד ספטמבר 2022, כמה הפסידו מאסק, בזוס וברנאר ארנו שנמצאים בטופ 3 ומי הפסיד למעלה מ-100 מיליארד דולר?
מערכת ice | 
מיליארדרים בקורונה (צילום Unsplash, מערכת ice)
שנה אולי לא נראית כמו הרבה זמן, אבל הרבה יכול להשתבש במהלך 12 חודשים. מקיץ 2020 ועד קיץ 2021, תעשיית הטכנולוגיה נראתה כאילו אי אפשר לעצור אותה. סטארט-אפים חדשים קיבלו מיליוני דולרים מבעלי הון סיכון. שוק המניות זינק, עם חברות טכנולוגיה המובילות. עסקים צמחו והחדשנות זרמה.
תריצו קדימה עד עכשיו, ושוק המניות קרס עם מיתון אפשרי באופק. בינתיים, האינפלציה עלתה, מה שאומר שאנשים שהשקיעו בחברות הטכנולוגיה האלה חושבים מחדש על סדרי העדיפויות שלהם. אפילו החברות עצמן מחליפות אסטרטגיות, מאזורי מיקוד חדשים לפיטורים משמעותיים במאמץ לצמצם עלויות.

כתוצאה מכך, 400 האנשים העשירים ביותר בעולם הפסידו כ-500 מיליארד דולר מספטמבר 2021 עד ספטמבר 2022. והטיטאנים הטכנולוגיים נפגעו בצורה הקשה ביותר, והפסידו 315 מיליארד דולר יחד באותו פרק זמן.
לדוגמא, מייסד אמזון, ג'ף בזוס, ספג את ההפסד הקשה ביותר, והפסיד 50 מיליארד דולר או כ-25% מהשווי הנקי שלו. הוא גם איבד את תואר האדם העשיר ביותר באמריקה, כעת הוא במקום השני אחרי אילון מאסק. לארי פייג' וסרגיי ברין, שני המייסדים המשותפים של גוגל, הפסיקו להפעיל הן את גוגל והן את חברת האם שלה אלפבית. למרות עלייה קצרה, המניות צנחו, ופייג' וברין הפסידו 40 מיליארד דולר ו-38 מיליארד דולר, בהתאמה.
שני מיליארדרים אחרים הפסידו לא מעט כסף בשנה האחרונה, אם כי זה היה יותר מרצונם. בעוד ירידת המניות של מיקרוסופט פגעה בביל גייטס, הוא גם תרם 20 מיליארד דולר לקרן ביל ומלינדה גייטס. בסך הכל, השווי הנקי שלו ירד ב-28 מיליארד דולר. בינתיים, שוויה הנקי של אשתו לשעבר של בזוס, מקנזי סקוט, ירד ב-20.8 מיליארד דולר, בין השאר בגלל ירידת מניותיה באמזון, אבל גם בגלל שהיא תרמה לארגוני צדקה בכל רחבי המדינה.
אבל מבין כל המפסידים המיליארדרים הטכנולוגיים ב-2022, אף אחד לא יכול להחזיק נר למארק צוקרברג. בתקופה של 12 חודשים בין 1 בנובמבר 2021 לנובמבר 2022, הונו של מארק צוקרברג נחתך ב-100 מיליארד דולר. לפני שנה הוא היה שווה 140 מיליארד דולר והיה האדם השלישי בעושרו בעולם. נכון לכתיבת שורות אלו, הונו של צוקרברג בסך 36 מיליארד דולר לא מספיק כדי להציב אותו ב-30 הראשונים. ברור שהונו של מארק ירד כתוצאה מצניחת מחיר המניה של פייסבוק. מאז 1 בינואר 2022, מחיר המניה של פייסבוק ירד ב-70%.
לארי אליסון, המייסד השותף של אורקל והבעלים של האי לאנאי, הפסיד 16.3 מיליארד דולר. מייסד איביי, פייר אומידיאר, הפסיד 15.4 מיליארד דולר לאחר ירידת מניות פייפאל (פייפאל רכשה את איביי ב-2015). סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר ובעלים של לוס אנג'לס קליפרס (ונוכחות עקבית במשחקי קליפרס) הפסיד 13.5 מיליארד דולר. זום הייתה יקירת הטכנולוגיה בתחילת המגיפה, אבל היא ירדה לכדור הארץ בשנה האחרונה - והמייסד אריק יואן הפסיד 10.6 מיליארד דולר, או 73% מהונו.
ג'ק דורסי היה שותף להקמת טוויטר והוא משקיע מרכזי בבלוק, חברת האם של סקוור. שתי המניות הללו נמצאות בצניחה חופשית, ודורסי איבד 10.4 מיליארד דולר, או קצת פחות מ-70% מהשווי הנקי שלו. כמובן, ענקיות הטכנולוגיה הללו עדיין עשירות מאוד ושוות מיליארדי דולרים. ובכל זאת, זו לא יכולה להיות הרגשה טובה לראות חלק גדול מהעושר שלך נעלם - אולי ללא סוף באופק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה