מדדים ומחקרים

האם בוסניה תצטרף למדינות האיחוד האירופי?

בצעד מפתיע, האיחוד האירופי צפוי להמליץ על צירופה של בוסניה והרצגובינה אליה, וזאת למרות הדשדוש שהמדינה חווה בשנים האחרונות, ולמרות שאינה מצליחה למלא אחר הדרישות של האיחוד ממנה
מערכת ice | 
בניין האיחוד האירופי בבריסל (צילום dimitrisvetsikas1969 / Pixabay)
בוסניה והרצגובינה היא אמנם מדינה טרייה וצעירה למדי, לאחר שחוותה מלחמות פנימיות קשות בשנות ה-90, אך נדמה כי היא מתקרבת השבוע צעד אחד קדימה לקראת הצטרפות באופן רשמי לאיחוד האירופי
כבר משנת 2003 המדינה נמצאה כמועמדות פוטנציאלית להצטרפות אפשרית, אך את הבקשה הרשמית היא הגישה רק בשנת 2016. מאז התהליך רק התארך, היות ורק בשנת 2019 האיחוד פרסם 14 נקודות חשובות שיש על המדינה לעמוד בהן על מנת שהנושא יתדיין בכלל.
ההתקדמות של המדינה בנוגע ל-14 הנקודות הללו נבחנת בכל שנה, כאשר דו"ח ההתקדמות העדכני ביותר עתיד להיות מוגש היום ב-12 לאוקטובר (רביעי). יחד עם זאת, לא באמת נעשתה תזוזה משמעותית בתחום זה מצד המדינה בעקבות הקרעים הפוליטיים בה ובעקבות הסכסוכים בין שלושת הקבוצות האתניות העיקריות שחיות בה: הבוסנים, הקרואטים והסרבים. 
בעת זו המדינה מפוקחת על ידי משלחת בינלאומית לשלום, אשר דחפה לשינוי הליכים פרלמנטריים לאחר הבחירות שהתקיימו במדינה ב-2 לאוקטובר וזאת עקב חשש מהאיומים של שהקבוצה הקרואטית והקבוצה הסרבית באשר לפעולות אשר עלולות להחזיר את המדינה למצב של מלחמה. 
ההמלצה הצפויה של האיחוד האירופי לקדם את צירופה של בוסניה לאיחוד אמנם לא עתידה לשנות מיד את מעמדה של המדינה, אלא הצפי הוא כי היא תסייע לה להטמיע את השינויים והרפורמות הנדרשים על מנת שזו תוכל למלא את כל הנקודות והדרישות החדשות שיציב האיחוד. 
מבין הדרישות החדשות ניתן למצוא אלו הנוגעות למערכת המשפט, מערכת הבחירות, ניהול כלכלי ועוד. במידה ותענה על כל הדרישות הללו ותודות להמלצה של האיחוד, בוסניה תוכל להתקדם במהירות למקומה הרצוי בקרב האיחוד. יחד עם זאת, עבור רבים ההמלצה הזו באה כהפתעה גמורה היות ובשנים האחרונות המדינה מראה דשדוש ניכר בתחומים רבים, ובעיקר בקרב הדרישות של האיחוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה