מדדים ומחקרים
הסופרמרקטים בצרות: הלקוחות קונים פחות ומתעלמים ממותגים
כ-80% מהציבור מדווחים כי יעדיפו לרכוש מצרכים המיוצרים ע"י המותג הפרטי: סקר הצרכנות שבוחן את השפעות עליית המחירים בישראל, כמחצית מהציבור הפסיק לקנות מוצרים בסיסיים בעקבות עליית המחירים
יוקר המחייה הפך לחלק מרכזי מסדר היום, כאשר בכל יום אנו שומעים על מותג נוסף שמעלה את המחירים, ריביות שמזנקות ומחירי הדירות שרק ממשיכים לטפס. מועדון הצרכנות הוט, המונה למעלה מ-300,000 עמיתים ומוביל אג'נדה בה הוא הוא נלחם ביוקר המחייה למען עמיתיו, קידם סקר שבמסגרתו בחן את התנהגותם של הצרכנים הישראלים בעקבות יוקר המחייה במגוון קטגוריות: שינויי צריכה, בדיקת חשבונות וניהול פיננסי.
שינויים בצריכה והתנהלות בעקבות יוקר המחייה
כמעט מחצית מהציבור (44%) מדווחים על הפחתה/הפסקה בקניית מוצרי מזון בסיסיים לבית בעקבות עליית המחירים במשק. בפרט מדווחים על ירידה בקניית בשר, עוף ודגים, כמו גם פירות וירקות. כמו כן, שיעור משמעותי מהציבור מדווח על הפחתה/הפסקה של קניית מוצרי חלב ושימורים. באופן מתבקש, נתונים אלו גבוהים יותר בקרב בעלי שכר מתחת לממוצע.
רוב הציבור (80%) סבורים כי בעקבות עליית המחירים יקנו פחות או יפחיתו את רכישת המותגים אותם הם הורגלו לקנות. בהתאמה, כ-80% מהציבור מדווחים כי יעדיפו לרכוש מצרכים המיוצרים על ידי 'המותג הפרטי', בהיקפים כאלו ואחרים. ועל אף ההשפעה הניכרת של עליית המחירים על הציבור והנכונות לשנות את הרגלי הקנייה, כ-70% מהציבור בילו בקיץ האחרון בחופשה ו/או מתכננים לצאת לחופשה.
בדיקת חשבונות: למעלה מ 80% מהמשיבים בסקר מדווחים כי הם או אדם אחר מבני ביתם בודק את החשבונות שמתקבלים בגין תשלומי אחזקת בית (חשמל, מים, שירותי תקשורת).
נתון זה מאפיין בעיקר את הגברים, נשואים/ות ובעלי/ות משפחות עם ילדים. כמו כן, שיעור המדווחים שבדקו את שלושת סוגי החשבונות גדל ככל שעולה הגיל. מנגד, כעשירית (8%-14%) מדווחים כי אינם בודקים כלל את החשבונות, ובפרט את חשבונות התקשורת (14%). בנוסף, נוהל בדיקת הקבלה לאחר הקניות בסופר גבוה יותר ומקיף 90% מהמשיבים, כאשר 58% מהם (53% מהציבור) בודקים בקביעות.
התנהלות ומעקב אחר הוצאות האשראי
נתוני הסקר מעלים כי כשליש מהציבור אינם בקיאים בתשלומים הנדרשים מהם בגין פעולות המבוצעות על ידם בחשבון הבנק ושיעור דומה לא בקיא בעלויות אחזקת כרטיס האשראי. נתונים אלו מאפיינים בעיקר נשים בהשוואה לגברים. בנוסף, בכל הקשור לתשלום באמצעות האשראי, רוב ניכר מבצעים מעקב, כאשר כ-80% מהם (74% מהציבור) עוקב תמידית.
עוד ב-
צביקה וילנאי, מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט: "סקר הצרכנות שהובלנו אל מול הציבור הישראלי, ממחיש עד כמה יוקר המחייה משפיע על הצרכנים, ועל ההשלכות שצפויות להיות בהמשך בקרב המותגים הגדולים שממשיכים להעלות את המחירים. תפקיד הממשלה הוא לקחת אחריות ולפעול להורדת המחירים באופן מידי ובכל התחומים. מועדון צרכנות הוט שם לעצמו מטרה להוזיל את יוקר המחיה עבור עמיתיו ולהעצים אותם כצרכנים, וכך נמשיך להשגת המטרה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(5):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.אבל הם רצו שינוי (ל"ת)לילך 10/2022/04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.פרסומת סמויהצדק תרדוף 10/2022/04הגב לתגובה זו0 0נחזה לכתבת פרסומת סמויה עבור הוט.כמו כל הכתבות באתר הזהסגור
-
2.גברת נ.נ. נ (נוגה) מערוץ 13 כל הכבוד (ל"ת)ייייייישששששש 10/2022/03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.מי היצרן ? ומי מרוויח ?אזרח 10/2022/03הגב לתגובה זו0 0מותג פרטי עם שם ישראלי עבור מפעל בחו''ל, עובדים עלינו כרגילסגור
-
בחלק מהמקרים אתה צודקייייייישששששש 10/2022/03הגב לתגובה זו1 0אם היית צופה בערוץ 13 עם נוגה ניר נאמן היית מגלה יצרנים ישראלים קטנים שהסופרים מחביאיםסגור