מדדים ומחקרים

אופס: אפל הפסידה לוורן באפט 36 מיליארד דולר בשנה

וורן באפט ישקול מחדש את החיבור העמוק לאפל? המניה הצונחת הפסידה לו עשרות מיליונים. עם זאת, נראה שהוא לא מתרגש ועדיין ישמור על "העסק הכי טוב שאני מכיר"
מערכת ice | 
וורן באפט ואפל (צילום unsplash, טוויטר/ AppleInsider)
ברקשייר האת'ווי של וורן באפט ראתה 36 מיליארד דולר נעלמים משווי אחזקותיה במניות של אפל השנה, או כ-5 מיליארד דולר יותר ממה שהוציאה על מניות יצרנית האייפון.
החברה של המשקיע המפורסם החזיקה בסוף דצמבר ב-908 מיליון מניות של אפל, עם בסיס עלות של 31 מיליארד דולר. מחיר המניה של ענקית הביג-טק צנח השנה ב-24%, מה שמשקף צניחה רחבה יותר בשוק כאשר המשקיעים מתכוננים לשפל כלכלי, וחששות מביקוש פושר לאייפון 14 החדש.
כתוצאה מכך, המניות של ברקשייר צנחו בשווי מ-161 מיליארד דולר ל-125 מיליארד דולר השנה. בינתיים, שווי השוק של אפל הצטמצם מכ-2.9 טריליון דולר ל-2.2 טריליון דולר - ירידה של כ-700 מיליארד דולר העולה על כל שווי השוק של ברקשייר של 600 מיליארד דולר.

באפט וצוותו איבדו כ-36 מיליארד דולר לאפל בין 2016 ל-2018, אך נפרדו מכ-9% מהאחזקות ב-2020, מה שהפחית את בסיס העלויות שלה ל-31 מיליארד דולר. הם רכשו עוד 3.9 מיליון מניות של אפל ברבעון השני של השנה, מה שמצביע על כך שזיהו ערך חדש במניה.
ברקשייר סופרת את אפל כאחזקה מספר אחת בתיק המניות שלה, והיא נותרה בעלת המניות הגדולה ביותר של אפל עם 5.6% ממניותיה.
באופן לא מפתיע, באפט הרעיף שבחים על אפל בשנים האחרונות, ותייג אותה כ"תכשיט משפחתי" ו"כנראה העסק הכי טוב" שהוא מכיר.
עם זאת, החברה של באפט עברה מסע קשוח עם מניית אפל בשבועות האחרונים. היא ראתה 9 מיליארד דולר שנמחקו מהמניות שלה ב-13 בספטמבר, כאשר ענקית הטכנולוגיה ספגה את ההפסד השישי בגודלו של שווי שוק ביום אחד עבור חברה אמריקאית בהיסטוריה של שוק המניות. הירידה הכוללת בספטמבר הייתה 18 מיליארד דולר.
כמובן, באפט ידוע בכך שהוא משקיע לטווח ארוך, ומקדיש תשומת לב מועטה לתנועות המחיר היומיות. בהתחשב בחיבתו העצומה לאפל, לא סביר שהוא ינתק קשרים עם מניות החברה בקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה