מדדים ומחקרים

כך מארק צוקרברג הפסיד 70 מיליארד דולר השנה

מייסד פייסבוק רשם שנה לא הכי מוצלחת בלשון המעטה. מאז שמיתג את החברה מחדש כ-Meta, המיליארדר סופג הפסדי ענק והמשקיעים בורחים
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום unsplash, pixabay)
השווי הנקי של מארק צוקרברג קוצץ ביותר ממחצית השנה, והדיח אותו מהשורות הגבוהות ביותר של עשירי העולם, כאשר חברת Meta שלו נאבקת במשבר זהות. צוקרברג, 38, הפסיד 71 מיליארד דולר מאז ינואר - תקופה שבה מניות של פייסבוק ירדו לשפל חסר תקדים.
שוויו הנקי מוערך כעת ב-55.9 מיליארד דולר. זה שם את צוקרברג במקום ה-20 ברשימת האנשים העשירים בעולם במדד המיליארדרים של בלומברג - המיקום הנמוך ביותר שלו מאז 2014. מייסד הפייסבוק התחיל את השנה במקום השישי.
זה רחוק ממאי 2020, אז היה צוקרברג ממש מאחורי ג'ף בזוס וביל גייטס, כאיש השלישי בעושרו בעולם, עם שווי נקי של 87.7 מיליארד דולר. בספטמבר הקודם, הונו תפח לשיא כל הזמנים של 142 מיליארד דולר והנחית אותו במקום החמישי ממש מתחת לטיטאנים כמו אילון מאסק, בזוס, ברנרד ארנו וגייטס. מסלול הירידה החל זמן קצר לאחר שצוקרברג הכריז שפייסבוק תמתג את עצמה מחדש כ-Meta ותעביר את המיקוד שלה לכיוון המטא-וורס.
היוזמה היקרה עלתה לחברה 10 מיליארד דולר בהשקעות בשנה שעברה בלבד וזכתה לביקורת חריפה מצד הציבור, כמו גם מחלק מעובדי החברה.
הדחיפה המטאוורסית היא רק כאב ראש אחד עבור צוקרברג, שהחברה שלו עמדה בפני בדיקה מחודשת של הקונגרס מאז שעובדת לשעבר, פרנסס האוגן, העידה על ההשפעה המזיקה של אינסטגרם על בריאותם הנפשית של בני נוער בסתיו שעבר. החברה גם מתמודדת עם קיפאון בצמיחה של משתמשים בפלטפורמה שלה בתקופה של תחרות עזה מצד פלטפורמות מדיה חברתית מתחרות כמו TikTok.
ביולי, Meta דיווחה על הירידה הרבעונית הראשונה בהכנסות בתולדותיה, כאשר היא התמודדה עם האטה כלכלית עולמית וביצועים פושרים של חטיבת מכירת המודעות שלה. מניית Meta ירדה כמעט ב-60% מאז ינואר. רוב הונו של צוקרברג קשור לאחזקת המניות שלו. Meta השיגה ביצועים גרועים יותר ממדד נאסד"ק עתיר הטכנולוגיה, שירד ב-27% באותה תקופה. בפברואר, צוקרברג הפסיד כ-30 מיליארד דולר מהונו ביום אחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה