מדדים ומחקרים

חולי כושר? אימונים אינטנסיביים עלולים להשפיע לרעה על זה

אימוני כושר זה נפלא, אבל מחקר חדש טוען כי מי שמתאמן באופן אינטנסיבי מדי עלול לפגוע בכושר הזיכרון שלו. אז רגע לפני האימון אל תשכחו להוריד קצב
מערכת ice | 
אופני כושר (צילום javi_indy / freepik)
להקפיד על אימוני כושר זה מצוין, אבל אל תגזימו. מחקר חדש טוען כי אימונים אינטנסיביים מדי עלולים להשפיע לרעה על הזיכרון שלכם. חוקרים ממכללת דארטמות' טוענים כי אמנם פעילות גופנית מצוינת לבריאותנו, אולם יש מורכבות בקשר בין פעילות גופנית, זיכרון ובריאות נפשית, וכי הבדלים באינטנסיביות הפעילות הגופנית לאורך תקופה ארוכה מביאים לתוצאות שונות של זיכרון ובריאות נפשית.
אתר studyfinds מצטט את ג'רמי מאנינג, עוזר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח בדארטמות', המסביר כי המחקר בוחן כיצד עוצמות שונות של פעילות גופנית משפיעות על היבטים שונים של בריאות נפשית וקוגניטיבית. בעוד חלק מהאנשים מתאמנים בקצב אינטנסיבי במיוחד, אחרים נוקטים בגישה סולידית יותר.
החוקרים דגמו 113 משתמשי Fitbit וביקשו מהם לבצע סדרה של מבחני זיכרון, לענות על שאלות לגבי בריאותם הנפשית ולשתף את נתוני הכושר שלו מהשנה הקודמת. החוקרים ציפו שלמשתתפים פעילים יותר יהיו ביצועי זיכרון חזקים יותר ויציגו בריאות נפשית טובה יותר. אבל התוצאות היו מפתיעות.
 
מסתבר שמשתתפים שלרוב התאמנו בעצימות נמוכה, אכן הצליחו טוב יותר בכמה משימות זיכרון בהשוואה למתאמנים אינטנסיביים יותר. אלו שהתעמלו בצורה אינטנסיבית יותר דיווחו גם על רמות מתח גבוהות יותר, בעוד שמתאמנים בעצימות נמוכה יותר הציגו שיעורים נמוכים יותר של חרדה ודיכאון.
הנתונים שנאספו כללו ספירת צעדים יומית, דופק ממוצע, זמן השהות בפעילות גופנית ב"אזורי דופק" שונים המוגדרים על ידי FitBit (כגון מנוחה, שריפת שומן, אירובי), וכן מידע נוסף שנאסף במהלך שנה שלמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה