מדדים ומחקרים

המלכה אליזבת והאבל בבריטניה: זה הנושא המדובר ברשת השבוע

אליזבת מלכת אנגליה מתה בגיל 96 בסוף השבוע שעבר, לאחר כ-70 שנה על כס המלוכה הבריטי. הממלכה נפרדת בדמעות, כמו גם מאות מיליונים ברחבי העולם. זה הנושא הכי חם ברשת השבוע
מערכת ice | 
משפחת המלוכה (צילום פייסבוק/ The Royal Family)
אבל כבד שורר בבריטניה מאז יום חמישי בשבוע שעבר, מאז יצאה ההודעה הרשמית מארמון באקינגהם, לפיה המלכה אליזבת' השניה מתה לאחר שהיתה במצב קריטי בשעותיה האחרונות. תנחומים רבים של מנהיגים ופשוטי עם כאחד נשלחים אל הארמון מכל העולם וגם מישראל. העניין הרב בנושא התבטא גם ברשתות החברתיות: השבוע הייתה המלכה אליזבת והנושאים הרבים שסביב מותה הנושא המדובר ביותר ברשת.
על פי נתוני חברת ניטור המדיה "סקופר", התקיימו השבוע ברשתות החברתיות 2,500 דיונים בנושא המלכה אליזבת, שמתוכם היו 8,383 שיחות. סה"כ התקבלו 650,005 לייקים על פוסטים אודות הנושא. זה מעניין כי מספר הדיונים והשיחות הוא לא גדול במיוחד, אך באופן יחסי מספר הלייקים דווקא עצום, מה שכנראה מראה על הפופולאריות של המלכה ועל הסימפטיה שזכו לה המלכה והממלכה כולה עם מותה. 
מאז לכתה של המלכה נושאים רבים מעסיקים את הממלכה, מעבר לאבל עצמו, שכן למות השליטה בממלכה יש השלכות שונות, כלכליות ומעשיות. למשל, שינוי הפנים שמתנוססות על שטרות ומטבעות הפאונד לפניו של המלך החדש, צ'ארלס השלישי; הירושה האדירה שיירש המלך החדש, כולל האחוזה בשווי של יותר מ-750 מיליון דולרים; גם רכילויות סביב הדרמות הפנים-משפחתיות סביב נסיבות מותה של המלכה ומי בעצם היה לצידה ברגעים האחרונים. והיו גם כאלה, בעיקר במעוזי השמאל בארצות ברית, שממש לא אהבו את המלכה וחגגו את מותה בשמחה אכזרית.
גם חלק מההודעות שנביא כאן לדוגמא נכתבו בהומור ובאירוניה:
 
 
 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה