מדדים ומחקרים

בנק ישראל חושף: כל המספרים על שוק המט"ח

במהלך הרביע השני, השקל המשיך להיחלש מול הדולר והאירו בכ-10.2% ו-3.2% בהתאמה. כמו כן, נחלש השקל ב- 6.6% מול מטבעות שותפות הסחר העיקריות של ישראל. נפח המסחר מול מערכת הבנקאות המקומי נפח המסחר היומי הממוצע ירד במהלך הרביע בכ-4.2% לרמה של כ-10.5 מיליארדי דולר
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90)
בנק ישראל פרסם היום (שלישי) את נתוני המסחר בשוק מטבע החוץ ברביע השני של שנת 2022, עם התפתחות שער החליפין שכללה החלשות השקל לצד התחזקות רוחבית של הדולר בעולם.
במהלך הרביע השני, השקל המשיך להיחלש מול הדולר והאירו בשיעור של כ-10.2% ו-3.2% בהתאמה. כמו כן, נחלש השקל ב- 6.6% מול מטבעות שותפות הסחר העיקריות של ישראל, כפי שמשוקלל במדד שער החליפין הנומינאלי האפקטיבי.

בשערו של הדולר מול מטבעות עיקריים נרשמה במהלך הרביע מגמת התחזקות רוחבית וחריגה ברמתה ביחס לעשור האחרון; התחזקות בשיעור של כ- 6.8% מול האירו, בכ-12% מול היין היפני ובכ-8.5% מול הפאונד הבריטי.
סטיית התקן של השינוי בשער החליפין שקל/דולר – המייצגת את התנודתיות בפועל בשער החליפין –המשיכה לעלות במהלך הרביע לרמה ממוצעת של 12.5%. סטיית התקן הגלומה באופציות על שער החליפין שקל/דולר הנסחרות "מעבר לדלפק" – המייצגת את התנודתיות הצפויה בשער החליפין – עמדה בסוף הרביע על רמה ממוצעת של כ- 8.1%, רמה דומה לסוף הרביע הקודם.
לצורך השוואה, רמתה הממוצעת של סטיית התקן הגלומה באופציות על מט"ח בשווקים מתעוררים עמדה בסוף הרביע על 13.4%, עליה של 0.8 נקודות האחוז בהשוואה לרביע הקודם. רמתה הממוצעת של סטיית תקן זו בשווקים מפותחים עמדה במהלך הרביע על 9.5%, עליה של כ- 2% בהשוואה לרביע הקודם/
 אומדן לפעילות המגזרים העיקריים בשוק המט"ח מעלה כי במהלך הרביע השני הגופים המוסדיים (קרנות פנסיה, קופ"ג וחברות ביטוח) רכשו מט"ח נטו בהיקף של כ-4.2 מיליארד דולר.  המגזר העסקי ותושבי חוץ מכרו מט"ח נטו בהיקף של כ-4.7 מיליארד דולר,  וכ-0.9 מיליארדי דולרים בהתאמה
נפח המסחר מול מערכת הבנקאות המקומי נפח המסחר היומי הממוצע ירד במהלך הרביע בכ-4.2% לרמה של כ-10.5 מיליארדי דולרים, כאשר עיקר הירידה נובעת מירידה בנפח המסחר היומי בעסקאות החלף. חלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר מול מערכת הבנקאות המקומית (עסקאות המרה, עסקאות באופציות ועסקאות החלף) עלה בכ- 2.2% ועמד בסוף הרביע השני על כ- 46.1%.
מאמידת הפעילות הכוללת בעסקאות מול השקל המשתקפת בדיווחי מערכת הבנקאות המקומית ומדווחים זרים עולה כי חלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר בעסקאות המרה  (ללא עסקאות החלף ואופציות) עמד ברביע השני על  79.2%, כאשר המסחר בין זרים מהווה 66% מהנפח, שעמד על ממוצע יומי של 9.4 מיליארדי דולרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה