מדדים ומחקרים

חברת החשמל נערכת לאנרגיה ירוקה "צעדי התייעלות מקיפים"

דירקטוריון חברת החשמל אישר את הדו"חות הכספיים של החברה לששת החודשים הראשונים של שנת 2022. הכנסות החברה הסתכמו לסך של כ-10.6 מיליארדי שקלים. 
שלמה ארביב, יו"ר ועדת כספים דירקטוריון חברת החשמל ל-ice: "ההנהלה ראויה להערכה"
מערכת ice |  1
חברת החשמל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, ויקיפדיה)
חברת החשמל סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2022 ברווח של כ-860 מיליוני שקלים לעומת רווח של כ-52 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה לשנת 2021.  יצור החשמל על ידי חברת החשמל גדל במחצית הראשונה  של שנת 2022 בכ-13.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד כאשר עיקר הגידול הינו ברבעון הראשון.
הוצאות ייצור החשמל בששת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלו לסך של 10.5 מיליארדי שקלים, בהשוואה לכ-9 מיליארדי שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. עלייה של כ-17% בעיקר בגין מחירי הדלקים.  בחברת החשמל מייחסים נתון זה לעליית מחיר הפחם העולמי ובמחירי הגז הטבעי הנובעת מעליה בשער הדולר ומעיכוב באישור הסכם תמר על ידי הגורמים הרגולטוריים וכלל הצדדים להסכם, אשר אושר ביום 22 ביולי 2022 למפרע מיום 1 ביולי 2021.
התוצאות הושפעו מאירועים חד פעמיים בין היתר: במחצית הראשונה של שנת 2022, לאחר מכירת אתר חגית מזרח במסגרת  תהליך הרפורמה בחברת החשמל, הרווח שנרשם בחברה  ממכירת האתר הינו בסך של כ-119 מיליוני שקלים (נטו לאחר מס  92 מיליוני שקלים).  לאחר נטרול עונתיות ואירועים נוספים חריגים אחרים בין התקופות, הפער ברווח בין התקופות היה כ-295 מיליוני ש"ח.
שלמה ארביב, יו"ר ועדת כספים דירקטוריון חברת החשמל: מסר ל-ice כי "האיתנות הפיננסית של חברת החשמל היא תולדה של תהליך ממושך בו הנהלת החברה מיישמת בצורה המיטבית את הרפורמה על כל היבטיה, מכירת תחנות הכוח אשר תורמות להפחתת העלייה בתעריף החשמל על ידי החזרת כסף לציבור, השקעות בפיתוח תשתיות אשר תומכות בכניסה מאסיבית של ייצור ירוק מבוזר לצד צעדי התייעלות מקיפים.  הנהלת החברה ממשיכה לנהל את כל התהליכים במקצוענות וראויה להערכת הדירקטוריון".
רם ארליכמן, מ"מ מנכ"ל חברת החשמל: "חברת החשמל משקיעה את מירב המשאבים בהמשך פיתוח רשת חכמה אשר תתמוך את מהפכת האנרגיות המתחדשות על פי יעדי משרד האנרגיה. הדוחות משקפים יציבות תפעולית והמשכיות בפרוייקטים המהותיים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברת החשמל היא מונופול עצום! (ל"ת)
    תציינו גם 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור