מדדים ומחקרים

זהירות! מתברר שהשליחים טועמים מהאוכל שהזמנתם

סקר חדש של אפליקציית הניווט לשליחים "Circuit Route Planner" חושף כי לפחות אחד מכל חמש שליחים פגע במכוון במשלוח. 10% מהנשאלים מספרים שנאלצו להתפנות בבית לקוח או בסמוך לו, וגם כמה מההזמנות המוזרות ביותר עליהן העידו  
מערכת ice | 
משלוחים בתקופת הקורונה (צילום freepik)

עם כניסתם של חברות חדשות לשוק, לצד הקורונה שמנעה מאיתנו לצאת לאכול בחוץ במשך זמן רב, שוק השליחויות הפך יותר ויותר נפוץ בארץ ובעולם. בעוד, שבאחרונה עלה לסדר יום הציבורי נושא תנאי העסקתם של נהגי האוטובוס, ודרישותיהם לתחנת התרעננות ושירותים במסופים, סקר חדש שהוזמן ע"י אפליקציית הניווט לשליחים "Circuit Route Planner", ופורסם באתר Study Findes, מציף בדיוק את הסוגיה הזו, וגם עוד כמה דברים מעניינים על האנשים שמספקים את הארוחה שלנו.

על פי הסקר שעליו ענו יותר מ-500 נהגי משלוחים לונדוניים, אחד מכל 10 נהגים התפנה לשירותים בבית לקוח או עשה את צרכיו בסמוך לביתו. עוד 10 אחוזים אומרים שהם נאלצו להטיל שתן בבקבוק בזמן ביצוע המשלוחים שלהם.
 


עוד עולה כי יותר מרבע (27%) מוסיפים שהם ניהלו כמה שיחות "פחות ממקצועיות" עם האנשים שהם מספקים להם סחורה. פעולות אחרות נוספות שחלק מהנהגים מודים בהן ודאי יעוררו את זעמם של צרכנים כוללות פגיעה מכוונת בחבילות (23%), גניבת חבילות (17%) ופתיחה ולאחר מכן סגירה חוזרת של חבילות (17%).

אמנם עובדי משלוחים אינם קדושים, אבל הסקר מגלה שלרבים מהם יש סיבה טובה לכעוס. כאשר הסקר מצביע כי לקוחות רבים אינם מתייחסים לעובדים הללו באדיבות או בכבוד.


למעשה, כמעט שלושה מכל ארבעה נהגי משלוחים (73%) אומרים שהסיבה הגדולה ביותר שהם לא אוהבים את הלקוחות שלהם היא שהם נותנים טיפים גרועים. יתרה מכך, שלושה מתוך 10 מאשימים לקוחות ב"פיתיון טיפים" – כינוי לסיטואציה שבה לקוחות מבצעים הזמנה באינטרנט, מקלידים כמה הם מתכוונים לתת טיפ - בדרך כלל סכום נדיב - ואז מאפסים את הטיפ לאחר המשלוח.
 


יותר ממחצית מהנשאלים (57%) אומרים שהם לא יכולים לסבול כשלקוחות נותנים לכלבים שלהם לנבוח ולהציק להם במהלך המסירה. שלושה מתוך 10 אומרים שהלקוחות "לא ידידותיים" כשהם מקבלים את הסחורה שלהם.

רבע הביעו זעם על מצב שבו שלקוחות מזמינים משהו ולא נמצאים בבית או לא עונים לדלת. כמו גם רבע מהשליחים שהעידו כי הם מתוסכלים מ צרכנים שמספקים כתובות שגויות או לא קיימות. שניים מכל חמישה (42%) אפילו אומרים שלקוחות מבצעים הזמנות רק כדי להשתמש בעובדי המשלוח בסרטוני ה-TikTok שלהם או במגמות אחרות במדיה החברתית. שניים מכל שלושה (68%) מוסיפים שלקוחות מאשימים אותם לעתים קרובות בגניבת חפצים.
פרט מעניין נוסף הוא הזמנות מוזרות או מיוחדות עליהן סיפרו המשבים: עץ חג המולד בגובה 12 רגל – במרץ, הזמנה של 20 מנות צ'יפס, בקבוק מים בודד וסופגנייה בודדת. אחרים העידו על לקוחות, שכנראה ניסו להימנע ממבוכה בחנות, והזמינו קונדומים וחומר סיכה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה