מדדים ומחקרים

זינוק של 260%: קרן ההשקעות בדוח מטורף

קרן ברידג'ס מפרסמת את דוח האימפקט לשנת 2021: מודל האימפקט עובד: הקרן מציגה צמיחה שנתית של 260% באימפקט הסביבתי והחברתי שמייצרות חברות הפורטפוליו שלה בהלימה גבוהה עם ההצלחה העסקית שלהן 
מערכת ice | 
מניות (צילום vecteezy)
קרן ברידג'ס ישראל, קרן השקעות האימפקט הגדולה בארץ, הממוקדת בהשקעות אימפקט שצפויות להניב תשואה פיננסית גבוהה ואימפקט חברתי וסביבתי משמעותי, מפרסמת את דוח האימפקט שלה לשנת 2021. הדו"ח כולל את ביצועי האימפקט החברתי והסביבתי של 12 חברות הפורטפוליו בהן משקיעה הקרן.
הקרן מדווחת כי בשנה האחרונה האימפקט בקרב החברות בהן היא משקיעה צמח בממוצע ב-260%, וכי לאורך תקופת ההשקעה ישנה צמיחה של 439% במדדי האימפקט. עליה זו באה לידי ביטוי בהשפעה חיובית וישירה על כ-215,000 חיי אדם, מניעת פליטות של 365 טון פחמן דו חמצני והטמעת טכנולוגיות המקדמות חקלאות בת קיימא ב-1.27 מיליון הקטר ברחבי העולם.

מרבית חברות הפורטפוליו הראו צמיחה משמעותית בהכנסות, בהתאם למידת האימפקט שיצרו. הדו"ח מדגים, זו השנה השנייה ברציפות, כיצד ישנה הלימה גבוהה בחברות בין ביצועים עסקיים להשגת השפעה חיובית על החברה והסביבה. השקעות הקרן מתחלקות לחברות המציעות פתרונות עבור משבר כדור הארץ: N-Drip, Kando, Econcrete, Addionics, Virdix, Agritask, לחברות המציעות פתרונות עבור בעיית אי השוויון החברתי בארץ ובעולם: נזיד, אברהם הוסטל, Venn, BioT, Tailormed, XRHealth.
מהדוח עולה כיצד השקעות אימפקט מובילות לקידום חוסנן של מערכות חקלאיות, ברקע האתגרים שמציבים שינוי האקלים לביטחון המזון הגלובלי ובדגש על חקלאים קטנים במדינות מתפתחות המהווים כ-70% מהמשקים החקלאים בעולם. חברת N-Drip, אשר חתמה השנה על שת"פ משמעותי עם חברת פפסיקו, פיתחה טכנולוגיית השקיה בטפטוף המונעת על ידי כוח הכבידה, ומחליפה את שיטת ההשקיה בהצפה, המהווה 85% מההשקיה בעולם, ונחשבת בזבזנית מאוד במים.
הדוח שם דגש גם על פתרונות לשיפור חוסנן של מערכות אקולוגיות ימיות. חברת ECOncrete, פיתחה בטון אקולוגי, הנועד לשימוש בקו החוף ובתשתיות ימיות. באמצעות הטכנולוגיה של החברה, המגוון הביולוגי גדל, המינים המקומיים שגשגו והושג שיפור באיכות המים, זאת תוך שמירה קפדנית על עמידה בכל הדרישות ההנדסיות המחמירות ביותר. בנוסף, לטכנולוגיה פוטנציאל להוות פתרון במיטיגציה של שינויי האקלים באמצעות קיבוע פחמן דו חמצני. בשנת 2021 ECOncrete הצליחה להגדיל את נפח הבטון האקולוגי שהושקע במים פי 12 בהשוואה לשנה הקודמת, ובכך הגדילה משמעותית את הערך הביולוגי של התשתיות הימיות ברחבי העולם.
אסטרטגיית ההשקעות של ברידג'ס מבוססת על אסטרטגיית אימפקט בשילוב אסטרטגיית ESG. בעוד שתחת אסטרטגיית ESG יש לפעול באחריות כלפי כלל מחזיקי העניין ולהימנע מהשפעות שליליות של פעילות העסק, אסטרטגיית השקעות אימפקט מתמקדת ביצירת פתרונות אקטיביים לבעיות האקלים ובעיות אי השוויון בעולם. בקרן ברידג'ס משלבים בין האסטרטגיות ולצד התמקדות בתועלות של החברות בהן משקיעה הקרן ואימוץ סטנדרטים בינלאומיים לניהול ומדידת אימפקט, הקרן גם מנטרת את ביצועי הESG של החברות והיא מקרנות ההון סיכון הבודדות שחתומות על הUNPRI, העקרונות להשקעות אחראיות של האו"ם. 
סנדרין מונטסמה, שותפה מנהלת בקרן ברידג'ס ישראל, מסרה: "שנת 2021 הביאה עמה זינוק ניכר בעולם האימפקט, ראשית אנו רואים זאת בתוצאות השנתיות שלנו עם זינוק של 260% צמיחת אימפקט וזאת בהלימה גבוהה עם המשך ההצלחה והצמיחה של חברות הפורטופוליו. שנית, בשנה האחרונה אנו רואים עלייה משמעותית בהשקעות בחברות אימפקט, ברמה העולמית. בנוסף, אנו רואים צמיחה מבורכת באימוץ אסטרטגיית  ESG אצל גופים מוסדיים גדולים ואצל קרנות השקעה  בישראל. ישנה הבנה שהולכת וגוברת כי פתרונות שמספקות חברות חדשניות חיוניים בעיצוב עתידם של האנשים, הפלנטה והחברה שלנו. אנו מאמינים כי העולם העסקי הוא המנוע שיכול להשפיע על קידום הפתרונות הסביבתיים והחברתיים להם העולם זקוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה