מדדים ומחקרים

אמזון מאכזבת: מה קרה להכנסות החברה?

דו"חות הרבעון מתפרסמים וזה של אמזון לא מבשר טובות, בחברה מנמקים את תוצאות הרבעון המאכזבים בקשיים שונים שיצר משבר הקורונה ומשפיע על כוח האדם ושרשראות האספקה
מערכת ice | 
אמזון (צילום Unsplash)
אמזון פרסמה הלילה את הדו"ח שלה לרבעון השלישי של 2021, שנמצא מאכזב במיוחד. ההכנסות שדווחו בדו"ח היו נמוכות מהסכום שצפו האנליסטים ועמדו על 110.8 מיליארד דולר, לעומת 111.8 מיליארד דולר – ההערכה המקדימה. בסעיף הרווח הנקי שגרפה אמזון ברבעון השלישי נרשם פער משמעותי יותר כשההערכות הצביעו על צפי של 8.96 מיליארד דולר ותוצאות הדו"ח הצביעו על 6.12 דולר בלבד.
הדו"ח של אמזון לא השאיר סעיף מעודד אחד. הצניחה המשמעותית ביותר מיוחסת לתזרים המזומנים של ענקית המסחר המקוון שלפני שנה עמד על 29.5 מיליארד דולר ואילו השנה, מדובר בסכום של 2.6 מיליארד בלבד לתזרים המזומנים של אמזון.
אמזון נמצאת לקראת חודש נובמבר, חודש שאמור להוות שיא בשל חגי הקניות לאורכו, אבל התחזיות בדו"ח לא מראות זוהר גם במקרה הזה. הרווח התפעולי צפוי לעמוד על 3 מיליארד דולר לעומת 6.9 מיליארד אשתקד וההכנסות צפויות להגיע ל-130-140 מיליארד דולר.
ההסברים של אמזון לדו"ח הלא מחמיא נוגעים לכשלים בשרשראות האספקה ולזינוק במחירי התובלה הימית, לצד קושי בגיוס עובדים. הדו"ח של אמזון הופך להיות מפתיע או אולי מוסבר מול הדו"ח שסיפקה גוגל, שלמרות התחזיות סיכמה רבעון מצויין למרות הגדרות הפרטיות של אפל, והראתה כי לא רק שלא נפגעה אלא הרווחים וההכנסות עלו הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות חוץ  מהמקרה של יוטיוב שהייתה היחידה להיפגע משינויי המדיניות של אפל. בגזרת כוח האדם, גוגל דווקא גייסה ברבעון 6,000 עובדים חדשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה