מדדים ומחקרים

מה קשור שברו קופות, אבל איזה סרט נותר בפסגה כבר 40 שנה?

שלישיית הקומיקאים הוותיקה כבשה את בתי הקולנוע עם למעלה ממיליון כרטיסים שנמכרו בדרך לטופ 5 של טבלת כל הזמנים, איזה סרט שומר על מקומו כבר למעלה מ-40 שנה בפסגה?
כפיר אדר |  6
לשחרר את שולי (צילום ויקיפדיה)
מה קשור עשו את זה ובגדול. שבועות ספורים בלבד אחרי הקרנת הבכורה, שלישיית הקומיקאים הצליחה להגיע לרף מיליון הצופים בבתי הקולנוע, בכך הסרט ממצב את עצמו כאחד הנצפים ביותר בתולדות הקולנוע הישראלי, אבל בפסגה עדיין יש שליט בלעדי כבר למעלה מ-40 שנה.
בזכות ציון הדרך המדהים, 'לשחרר את שולי', הסרט הקומי שובר הקופות של ציון ברוך, אסי ישראלוף ושלום מיכאלשווילי, טיפס למקום הרביעי בטבלת הסרטים הישראלים הנצפים בכל הזמנים, כאשר הוא הוריד למקום החמישי את 'שתי אצבעות מצידון' לו 922 אלף צופים.
במקום השלישי והמכובד ניצב הסרט האייקוני של אפרים קישון, שהוקרן לפמי כמעט 60 שנה לראשונה, סלאח שבתי, שבו צפו על פי הנתונים הרשמיים כ-1.184 מיליון צופים בבתי הקולנוע ונחשב היום לנכס צאן ברזל.
את המקום השני תופס הסרט 'קזבלן' בכיכובו של יהורם גאון שהביא 1.22 מיליון ישראלים לבתי הקולנוע, אבל את הפסגה תופס 'אסקימו לימון', הסרט האייקוני של שנות ה-70', שנותר בפסגה מאז עם 1.35 מיליון צופים בסך הכל.
ההכנסות של השלישייה מסתכמות בעשרות מיליוני שקלים עבור כמות הכרטיסים שנמכרה בבתי הקולנוע השונים, האם עד הסרתו של הסרט מלוח ההקרנות הוא יצליח להגיע למקום הראשון על חשבון אסקימו לימון? ימים יגידו.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לא מסתדר עובדתית שיש להם מיליון צופים. זאת הונאה!
    אחד שמבין 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בישראל יש 9 מיליון אזרחים. לקולנוע נכנסים רק עם תו ירוק, אז זה אומר ש-3 מיליון ילדים כמעט (למעט מחלימים) לא יכולים להיכנס. תורידו מה-9 מיליון גם חרדים וחלק גדול מהערבים, אתיופים מבוגרים ורוסים מבוגרים, קשישים מאוד, חולים, תשושי נפש ושאר אוכלוסיות שכף רגלן לא דורכת לעולם בקולנוע , בטח לא בסרטים מהסוג הזה. נשארנו עם מקסימום 5 מיליון צופים (וגם זה בהגזמה) שיש בכלל סיכוי שיקנו כרטיס לשולי. אבל זה לא באמת 5 מיליון אלא הרבה פחות כי חובבי הקולנוע בארץ, אלה שמרבים לבקר בקולנוע, הם ברובם לא אנשים שהם קהל היעד של הסרט (אנשים עם מנוי בקולנוע לב או בסנימטק ילכו לראות את שולי??). אז איך מיליון צופים? מישהו בדק? מישהו בכלל יכול לאמת את הנתונים שמשחררים המפיקים והמפיצים של הסרט (אגב, אלה אותם אנשים) שיש להם אינטרס ברור לנפח את המספרים? שוב עובדים על עם ישראל בעיניים ושוב התקשורת שתפקידה לחקור ולהטיל ספק הופכת את עצמה לשופרית מרצון. איך מיליון? איך?
    סגור
  • 5.
    הם לא משהו ... איפה גבעת חלפון ???? (ל"ת)
    מימי 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    מספר צופים בסרטים
    דן 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עם "מכתוב" ו"גבעת חלפון אינה עונה"?
    סגור
  • 3.
    גרדן
    גיל 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מליון איש ראו בקולנוע, 7 מליון מחכים שזה יגיע לנטפליקס
    סגור
  • 2.
    'מה קשור' הם הקומיקאים הכי Overrated בישראל
    אמיליו 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    17 4
    חיקויים ברמה של סרטי בורקס משנות ה-70. זה אולי מתאים לפלח מאד מסויים באוכלוסיה (שהוא לא קטן), אבל פה זה נגמר. מי שמחפש רמה קצת גבוהה יותר, ימצא את מבוקשו במקומות אחרים.
    סגור
  • 1.
    הרמה של עמך ישראל
    יוסי 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מה קשור
    סגור