מדדים ומחקרים

חריגות השכר במגזר הציבורי: הרופאים בראש, אך הם לא לבד

1,721 חריגות שכר נמצאו בקרב רופאים, מרביתם בקופת חולים כללית, כאשר בקרב עובדי התעשייה האווירית נמצאו פי 4 פחות חריגות. הדירוג המלא 
שרון טל |  1
בית חולים חריגות שכר (צילום שרון טל אילוסטרציה)
הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, קובי בר-נתן, פרסם היום (ג') את דו"ח חריגות השכר במגזר הציבורי. מהדו"ח עולה כי בשנת 2018 התגלו חריגות בכ-10% מהגופים המתוקצבים והנתמכים  - 75 גופים מתוך 185. מדובר בירידה של 2 נקודות האחוז מאז שנת 2017 אז התגלו חריגות בקרב 12% מהגופים.
רופא יקר מדי
הרופאים מובילים את טבלת חריגות השכר במגזר הציבורי – 1,721 חריגות שכר אותרו בקרב רופאים בשנה האחרונה, כ-62% מהם מועסקים בקופת החולים כללית באגף קהילה כלומר קופות חולים, בעוד 38% מהחורגים הם בבתי החולים של כללית. אין בכך כדי להעיד על היקף העובדים בהם נמצאה חריגה משכרם, אלא רק במספר החריגות. באגף הממונה על השכר מסרו כי עקב החריגות המשמעותיות בתשלומי רופאים בכללית, נשלח שימוע קיבוצי להנהלת הקופה ולנציגות הרופאים הממונה על השכר ממשיך את ההליך המינהלי ושוקל לנקוט בהליכים עקב החריגות.
במקום השני מדורגים עובדי המחקר שם נמצאו 429 חריגות, בעיקר בקרב עובדי התעשייה האווירית. חריגות השכר הובילו לשימוע קיבוצי להנהלת החברה ולהקפאת קידומים בדרגות גבוהות, כמו גם דחיית תוספות שכר. בכך, על פי הממונה על השכר, ייחסכו כחצי מיליארד שקל.
במקום השלישי, עובדים בתחום הדירוג המפעלי עם 70 חריגות שכר, ובמקום הרביעי עובדים תחת חוזה מיוחד, בקטגוריה זו נמצאו 29 חריגות שכר, חריגה אחת יותר מהנדסאים וטכנאים שתפסו את המקום החמישי. סוגרים הרשימה האחריות והמשפטנים – עם 2 חריגות כל אחד.
 
הממונה על השכר, קובי בר-נתן: "פעילות יחידת האכיפה מביאה לידי ביטוי את המטרות העיקריות של האגף- ייעול עבודת המגזר הציבורי, שיפור השירות לאזרח והגדלת פריון העבודה עבודתה של יחידת האכיפה והחיסכון העצום הנובע מפעולותיה חשובים ומורגשים ביתר שאת בתקופה מורכבת זו של אתגרים תקציביים משמעותיים, ועל כן קיימת חשיבות רבה לעיבוי ולחיזוק היחידה והכלים העומדים לרשותה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפי דעתי רק אמת כמוצר ציבורי תסייע
    אוז 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהקטנת הכוח של רופאים ובשחרור הציבור משליטתם על מולקולות ותכשירים רבים
    סגור