מדדים ומחקרים

הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה: חמישית מהישראלים – מובטלים

המוסדות הרשמיים פרסמו נתונים המראים כי בישראל יותר מ-862 אלף מובטלים, מתוכם כ-600 אלף בחל"ת. האם תכנית הסיוע למשק תוריד את אחוזי האבטלה? 
שרון טל | 
חתימה על מסמכים (צילום pixabay)
מספר התביעות לדמי אבטלה שהוגשו מאז פרוץ משבר הקורונה עומד על 1,074,905, כך לפי נתונים שמפרסם הערב הביטוח הלאומי. על פי נתוני הביטוח הלאומי, בישראל כעת כ-673,567 מבקשי אבטלה שטרם חזרו לשוק העבודה, כפי עשרה יותר מאשר בימי שגרה.
92% מהבקשות לדמי אבטלה לביטוח הלאומי אושרו, כאשר רק 6.7% מהמגישים, כ-72,701 אזרחים, לא עמדו בתנאי הזכאות לאבטלה. עוד עולה מנתוני הביטוח הלאומי כי כ-401,338 ישראלים חזרו לשוק העבודה במהלך המשבר, מנגד, נוספו 130 אלף מובטלים חדשים. 
מלבד המובטלים, בישראל כמאה אלף מבקשי הבטחת הכנסה וכ-73 אלף שתביעותיהם נדחו, מה שמעמיד את מספר המובטלים על יותר מ-800 אלף איש. את נתונים אלה מחזק שירות התעסוקה שמפרסם היום כי מספר המובטלים עומד על כ-862 אלף איש, כ-21% אבטלה למשק.  כ-605 אלף ישראלים מובטלים הוצאו לחופשה ללא תשלום, וכ-257 אלף איבדו את מקום העבודה בנסיבות אחרות.
הממשלה הכריזה הערב (ב') על תכנית חדשה לסיוע לעצמאים והמגזר העסקי, תכנית שתאפשר לעסקים סיוע כלכלי ובתקווה גם תוריד את היקפי האבטלה במשק. על פי התכנית, עסקים שנפגעו בהיקף של 60% לפחות בחודשים מאי-יוני, יהיו זכאים למענק עד לגובה של 10-15% מהמחזור. עסקים להם מחזור עד 100 מיליון שקל שנפגעו בהיקף של 80% לפחות בחודשים מאי יוני, גם הם יהיו זכאים למענק.
 
קראו עוד ב-ice
כמו כן, עצמאים להם מחזור של עד 300 אלף שקלים בשנה יהיו זכאים גם הם למענק נוסף, כפול בהיקפו ביחס לפעימה הקודמת. הקריטריונים לקבלת מקדמות ישונו מ-20% ל-40% ביחס לפעימה הקודמת. עוד הוחלט כי יינתן מענק גבוה יותר לעסקים שלא פיטרו או הוציאו עובדים לחל"ת על אף הפגיעה הכלכלית.
ראש הממשלה ושר האוצר ציינו: "אנו מוודאים כי השכירים, העצמאיים והמגזר העסקי יקבלו את הסיוע המתבקש. לצד המשך קבלת המענקים בסך 7,500 שקלים על כל עובד שיוחזר לעבודה. במקביל, יוגשו בקרוב תקציב המדינה וחוק הסדרים מקיף, שילווה בתחרות מול המונופולים הגדולים וברפורמות והסרת חסמים ורגולציה, שיסייעו לפעילות העסקית ויביאו לצמיחה מחודשת של המשק". נמסר. עוד צוין כי מטרת התכנית לאפשר הזרמה מיידית של כספים למגזר העסקי ולעצמאים כדי לסייע להם לעבור את משבר הקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה