מדדים ומחקרים
הרכב הלוהט בישראל נחשף: זה המותג שכולם רוצים בשנת 2025

שוק רכבי היד השנייה בישראל ממשיך להפגין דינמיות, כאשר הנתונים מחודש ינואר 2025 מספקים תמונת מצב ברורה לגבי הביקוש וההעדפות של הצרכנים. על פי הנתונים שנאספו על ידי פלטפורמת יד2, נראה כי הדגמים הפופולריים ביותר שומרים על מעמדם, לצד מגמות חדשות המעצבות את פני השוק.
הרכבים המבוקשים ביותר
בראש רשימת הדגמים המבוקשים ממשיכים לככב רכבים מוכרים ואמינים. מאזדה 3 מובילה את טבלת החיפושים, ואחריה טויוטה קורולה, קיה ספורטאז', סקודה אוקטביה וקיה פיקנטו. המשותף לכל הדגמים הללו הוא אמינות גבוהה, עלויות אחזקה נמוכות ושוק משומשות פעיל, מה שהופך אותם לרכישה מבוקשת בקרב קונים בשוק היד השנייה.
הרוכשים הישראלים ממשיכים להפגין העדפה ברורה למותגים יפניים, קוריאניים וגרמניים. בין היצרניות היפניות, טויוטה, מאזדה, מיצובישי והונדה שומרות על פופולריות גבוהה. בצד הקוריאני, קיה ויונדאי ממשיכות לבסס את מעמדן כמובילות בשוק. היצרניות הגרמניות, בהן פולקסווגן לצד מותגי היוקרה ב.מ.וו ומרצדס, זוכות גם הן לביקוש משמעותי, בעיקר בקרב מי שמחפשים שילוב של איכות וביצועים.
המגמה הבולטת היא ההעדפה לרכבים משומשים בני מספר שנים בלבד, כאשר שנתון 2021 הוא המבוקש ביותר. רכבים בני כשלוש-ארבע שנים מציעים שילוב בין חדשנות טכנולוגית לבין מחיר נמוך משמעותית מרכב חדש. אמנם רכבים אלו כבר אינם נהנים מאחריות יצרן מלאה, אך הם עדיין שומרים על מצב טוב יחסית, היסטוריית טיפולים מסודרת ופחות בלאי לעומת דגמים ותיקים יותר.
לצד הביקוש לרכבי בנזין ודיזל, שוק רכבי היד השנייה בישראל רושם עלייה משמעותית בהתעניינות ברכבים חשמליים. הערים המובילות את המגמה הן תל אביב, הרצליה ורעננה, שם חלה קפיצה במספר החיפושים אחר רכבים חשמליים. מותגים כמו טסלה, MG ויונדאי איוניק זוכים להתעניינות מוגברת, בעיקר בשל החיסכון בעלויות השוטפות והעלייה בזמינות עמדות הטעינה ברחבי הארץ.
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה