מדדים ומחקרים

מכורים לקפה? זו כמות השתייה ביום שתתרום לבריאות שלכם

ד"ר אומה נאידו, פסיכיאטרית תזונתית, פרסמה מאמר במסגרתו היא סקרה את השפעות הקפה על הזיכרון שלנו, וגילתה תוצאות מדהימות במיוחד. אז כמה כוסות קפה מומלץ לשתות ביום כדי לשפר את היכולות הקוגניטיביות שלנו ואיך זה בדיוק משפיע עלינו?
מערכת ice | 
קפה (צילום freepik)
אין ספק שאחת ההתמכרויות הנפוצות ביותר בעידן המודרני היא שתיית קפה. אין סוף מחקרים נעשו עד היום על השפעת הקפאין על הגוף שלכם, ורבים תוהים כמה כוסות קפה מותר לשתות ביום ומה הסיכון של קפה על הבריאות שלכם.
אלא שד"ר אומה נאידו, פסיכיאטרית תזונתית, פרסמה לאחרונה מאמר ב-CNBC, בו סקרה את השפעות הקפה על המוח שלכם, וטענה כי ישנה כמות מסוימת של שתיית קפה ביום שתתרום משמעותית לבריאות שלכם, בניגוד גמור לכל מה שחשבתם עד היום.
על פי ד"ר נאידו, לקפה ישנן יותר השפעות חיוביות על הבריאות שלכם מאשר שליליות, כאשר הוא נצטרף בצורה מתונה. לטענתה, אם אתם שותים בין שתיים לארבע כוסות קפה ביום,  או לחילופין  פחות מ-400 מיליגרם של קפאין ביום.
ד"ר נאידו פרסמה מחקר שעקב אחרי 676 גברים קשישים, חצי מהם צורכים קפה וחצי לא, בו הם בחנו את התפקוד הקוגנטיבי של הגוף אחרי שתיית קפה.ההשפעה הגדולה ביותר נראתה אצל אלו ששתו שלוש כוסות קפה ביום, כאשר אלו ששתו פחות או יותר הראו השפעות פחות דרמטיות.
לטענת ד"ר נאידו, קפה יכול לתרום לזיכרון טוב יותר. לטענתה, קפאין מגביר את הסרוטונין והאצטילכולין, מה שעשוי לעורר את המוח ולעזור לייצב את מחסום הדם-מוח. בנוסף על כך, המיקרו-נוטריינטים הפוליפנולים בקפה עשויים למנוע נזק לרקמות על ידי רדיקלים חופשיים, כמו גם חסימת כלי דם במוח. עוד טענה כי ריכוזים גבוהים של טריגונלין נמצאים בפולי קפה, והם עשויים גם להפעיל נוגדי חמצון, ובכך להגן על כלי הדם במוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה