מדדים ומחקרים

הנתונים נחשפים: כמה משרות פנויות יש בשוק ומה התחום המבוקש ביותר?

הלמ"ס פרסמה לאחרונה נתונים אודות כמות המשרות הפנויות בישראל. מספר המשרות הפנויות בחודשים יולי-ספטמבר 2024 עמד על 135,470; שיעור המשרות הפנויות ירד מעט ל-4.33%; התחום שרשם את הדעיכה הגדולה ביותר הוא עובדי שלד בתחום הבנייה; נרשמה עלייה של 3% בביקוש למתכנתים
מערכת ice | 
הייטק-אילוסטרציה (צילום freepik)
מסקר המשרות הפנויות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לחודשים יולי-ספטמבר עולה כי נרשמה יציבות במספר המשרות במשק. בחודש ספטמבר נרשמו 135,470 משרות פנויות לעומת 136,558 בחודש אוגוסט. שיעור המשרות הפנויות ירד ל-4.33% בחודש ספטמבר לעומת 3.37% בחודש שלפניו.
התחום שבו נרשם המספר הגבוה ביותר של משרות פנויות הוא עובדי מכירות, עם 10,653 משרות. התחום שבו נרשם המספר הנמוך ביותר של משרות פנויות הוא טכנאי רשתות, אשר עומד על 445 משרות בלבד. 

התחום שרשם את הדעיכה הגדולה ביותר הוא עובדי שלד בתחום הבנייה (רצפים, סתתים, טייחים ומסגרים), שבו חלה ירידה חדה של 21%  במספר המשרות הפנויות. תחומי האבטחה (מאבטחים) וטכנאי רשתות, חוו עלייה של 7% במספר המשרות הפנויות כל אחד. בתחום הנדסאים וטכנאים נרשמה עלייה של 4% במשרות הפנויות, תחום פיתוח התוכנה (מפתחי תוכנה) הראה עלייה של 3%.
סקר המשרות הפנויות נערך באופן שוטף על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2009 והוא מקור המידע העיקרי על מספר המשרות הפנויות בישראל. הסקר נערך בקרב עסקים עם חמש משרות שכיר ויותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה