מדדים ומחקרים

פחות משרות פנויות? זהו התחום בו מחפשים הכי הרבה עובדים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוניה לגבי מצב שוק העבודה לחודשים מאי ועד יולי של השנה. ענף הבניין מראה התאוששות מסוימת מבחינת דרישות כוח האדם. האם המצב חזר לימים של לפני המלחמה?
מערכת ice |  1
כוח אדם-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (חמישי) את נתוני בנוגע למספר המשרות הפנויות לגבי החודשים של מאי ויולי לשנת 2024. הסקר נערך על ידי הלשכה מאז 2009. הסקר והנתונים שנחשפו מספקים תמונת מצב על המשרות הפנויות במשק הישראלי עבור עסקים המעסיקים חמישה עובדים או יותר במשרת שכיר. 
הסקר שפורסם חושף כי בחודש יולי נרשמה עלייה קלה במספר המשרות הפנויות מאז חודש יוני. בחודש יולי במשק היו 141,698 משרות פנויות ובחודש יוני נרשמו 140,046 משרות פנויות במשק. לדבריי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתוני העלייה מייצגים את רמת הביקוש הגבוהה במשק באופן משמעותי לפני המלחמה. 
בחודש ספטמבר, לפני פריצת המלחמה, שיעור המשרות הפנויות עמד על 3.64. בחודש יולי עמד שיעור המשרות הפנויות על 4.58 וביוני הוא עמד על 4.53. התחום המבוקש ביותר הוא עובדי מכירות, בחודשי מאי עד יולי מספר המשרות הפנויות הממוצע עמד על 11,125 משרות פנויות. למרות זאת, מדובר בירידה של 3% מאז הבדיקה האחרונה בחודשי אפריל ועד יוני
בתחום הבניה, הסבל ממצוקת כוח אדם מאז תחילת המלחמה בשל האיסור על הכנסת פועלים מהרשות הפלסטינית, נרשמה ירידה נוספת. המשרות הפנויות של רצפים, סתתים, טייחים, מסגרים ועובדי שלד בתחום הבניה ירד ב-3%. הביקוש לבוני בתים, בנאים ומניחי בטון ירד ב-11% וממוצע המשרות הפנויות בתחום עמד על כ-6,000 משרות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבות מאכזבות שוב ושוב
    אלון 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל פעם שאני מתפתה להכנס לכתבה שלכם אני מתאכזב מהדלות שלה חבל שכך
    סגור