מדדים ומחקרים

מהפכה ברבנות בישראל? השינוי הגדול עשוי להגיע בקרוב

מחצית מהציבור הדתי והמסורתי: הגיע הזמן לשינוי ברבנות. סקר מיוחד שערך ארגון עתים לקראת הבחירות ברבנות מגלה כי 59% מהנסקרים מעוניין בפירוק המונופול של הרבנות - 46% מהציבור מעוניין בחופש בחירה בשירותי הדת – רק 30% מהציבור הדתי סבורים שהרבנות מבצעת את תפקידה כראוי
מערכת ice | 
משמעת רבנות ראשית (צילום אתר הרבנות)
בסקר מיוחד שערכו בארגון עתים בקרב הציבור הדתי והמסורתי נשאלו הנסקרים: "האם שירותי הרבנות השונים ניתנים כיום לציבור הישראלי באופן איכותי ומותאם לצרכים, או לא?" 35% אחוז ענו בשלילה, כי הרבנות לא מספקת שירותי דת באופן הולם, 34% השיבו בחיוב בעד הרבנות ו-31% ענו "לא יודע".
כשבוחנים את ההגדרה הדתית של העונים עולה התמונה הבאה: בקרב מיינסטרים הדתיים הלאומיים, אוכלוסיית היעד העיקרית שצורכת את שירותי הרבנות, נתון גבוה שלא מרוצים משירותי הרבנות-34%, לעומת 39% שענו בחיוב ומרוצים משירותי הדת של הרבנות. 27% ענו "לא יודע".

בקרב דתיים ליברלים, הדעות חלוקות באופן שווה- 36% ענו שהרבנות לא מספקת שירות איכותי ומותאם ו-36% סבורים שכן. 28% אינם יודעים. בקרב מסורתיים, 35% לא מרוצים משירותי הרבנות, לעומת 30% שמרוצים ו-30% ענו "לא יודע". עוד נשאל בסקר האם לאפשר לציבור הישראלי לבחור כיצד להינשא, להתגרש ולהיקבר- 46% אחוז ענו שצריך לאפשר, 37% שלא ו-17% אינם יודעים.
בשאלה מעניינת נוספת, נשאלו הנסקרים האם יש לפרק את המונופול של הרבנות הראשית בנושאי דת ומדינה. רק 30% אחוז ענו על כך בשלילה, 11% לא יודעים, ושאר 59% סבורים שיש לפרק את המונופול של הרבנות.
ארגון עתים, ששם לו למטרה להנגיש את שירותי הדת בישראל, יוצא לקמפיין שנוגע בדיוק בנקודה הזאת. הצעה לתיקון הרבנות שתספק את אותם שירותים בדיוק- רישום נישואין, פיקוח על כשרות ועוד- אבל באופן נגיש יותר, עם שירות טוב יותר, באווירה שיוויונית ומותאמת לשנת 2024. או בקיצור- הרבנות 2.0. מעבר לשירות הירוד, הרבנות מאופיינת בתופעות של נפוטיזם, נגועה בפוליטיזציה ובשחיתות. ולכן כותרת הקמפיין של עתים הוא "להחזיר עטרה ליושרה".
הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר ומייסד ארגון עתים: " הגיע הזמן לרבנות 2.0.  הבחירות לרבנות הראשית שמתקיימות בימים אלו מדגישות את הציניות בנושא דת ומדינה בקרב כלל הציבורים במדינה.  ישנן דרכים לא רק לשפר את הביורוקרטיה אלא גם לחזק את הקשר בין הציבור בישראל לזהותו היהודית. ציבור גדול בעם ישראל משווע לשינוי ברבנות ולהחזיר עטרה ליושרה, ואנחנו בארגון עתים החלטנו להיות החלוץ בראש המחנה שיוביל את השינוי הזה. הדרך לתיקון הרבנות הראשית מתחילה בתיקון ובניית אמון מחודש מול הציבור הישראלי, נעשה זאת כאשר נקים את הרבנות 2.0 - הרבנות כפי שמרבית הציבור הישראלי היה רוצה לראות, מכילה מגוונת ופתוחה לכלל עם ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה