מדדים ומחקרים

סקר מנדטים מסקרן: נתניהו מתחזק, אבל בנט מכין נוקאאוט?

הליכוד מובילה עם 24 מנדטים, לעומת 21 למחנה הממלכתי, הסקר מציג תרחיש מעניין של "מפץ פוליטי" אפשרי עם כניסתה של מפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט. בתרחיש זה, המפלגה החדשה זוכה ל-21 מנדטים, ויחד עם מפלגות האופוזיציה מגיעה לרוב של 64 ח"כים
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
סקר "מעריב" האחרון, שנערך על ידי "לזר מחקרים" בשיתוף Panel4All, חושף תמונת מצב מורכבת של הפוליטיקה הישראלית. למרות המתיחות סביב מתקפת הביפרים, נרשמו תנודות קלות בלבד במפת המנדטים. הליכוד מובילה עם 24 מנדטים, לעומת 21 למחנה הממלכתי.
בחלוקה לגושים, הקואליציה יורדת ל-52 מנדטים, בעוד האופוזיציה מתחזקת ל-59. המפלגות הערביות מקבלות 9 מנדטים. התוצאות המלאות מראות יציבות יחסית, עם שינויים קלים במספר מפלגות: הדמוקרטים עולים ל-9 מנדטים (מ-8), ועוצמה יהודית יורדת ל-8 (מ-9).

הסקר מציג תרחיש מעניין של "מפץ פוליטי" אפשרי עם כניסתה של מפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט. בתרחיש זה, המפלגה החדשה זוכה ל-21 מנדטים, ויחד עם מפלגות האופוזיציה מגיעה לרוב של 64 ח"כים, לעומת 47 בלבד לגוש הקואליציה. השינוי הדרמטי מתבטא בירידה משמעותית בכוחן של מפלגות קיימות: הליכוד יורדת ל-20 מנדטים, המחנה הממלכתי ל-13, וישראל ביתנו ויש עתיד ל-11 כל אחת.
הסקר גם בוחן את עמדות הציבור לגבי האפשרות של פיטורי שר הביטחון יואב גלנט והחלפתו בגדעון סער. התוצאות מראות פילוג ברור: 52% מתנגדים למהלך, 24% תומכים בו, ול-24% אין דעה. הפילוג מתחדד בין מצביעי האופוזיציה, שם 83% מתנגדים לפיטורים, לבין מצביעי הקואליציה, שם 54% תומכים במהלך. בקרב המצביעים הערבים, 57% מתנגדים לפיטורי גלנט.
חשוב לציין כי הסקר, שנערך ב-18-19 בספטמבר, כלל 606 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, כולל יהודים וערבים מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4%, מה שמעניק לתוצאות רמת אמינות גבוהה. עם זאת, כמו בכל סקר פוליטי, יש לקחת בחשבון את האפשרות לשינויים מהירים בדעת הקהל, במיוחד לאור המצב הפוליטי הדינמי בישראל.
התוצאות מדגישות את המתח הפוליטי הגובר בישראל, עם פיצול ברור בין תומכי הקואליציה והאופוזיציה. הן גם מרמזות על פוטנציאל לשינוי משמעותי במפה הפוליטית אם תוקם מפלגה חדשה בראשות דמות מוכרת כמו בנט. בעוד שהמצב הנוכחי מראה יציבות יחסית, התרחיש של מפלגה חדשה מדגים את הדינמיות והאי-ודאות בפוליטיקה הישראלית, ומעלה שאלות לגבי עתידן של המפלגות הקיימות ויציבות הממשלה הנוכחית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה