מדדים ומחקרים

סקר בחירות דרמטי: מפגלת ימין חדשה תביס את נתניהו?

מפלגת ימין חדשה בהובלת נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, הזוכה ל-28 מנדטים, הליכוד, לעומת זאת, מדשדש עם 20 מנדטים בלבד. לגבי פיטורי שר הביטחון יואב גלנט. כמחצית מהציבור (48%) מתנגדים למהלך, כאשר רק 26% תומכים בו
מערכת ice |  4
יאיר לפיד, בנימין נתניהו, נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, יונתן זינדל, shutterstock)
סקר חדש שפורסם בכאן חדשות מציג תמונת מצב מפתיעה של המפה הפוליטית בישראל. הממצא המרכזי והמסעיר ביותר הוא עלייתה המטאורית של מפלגת ימין חדשה בהובלת נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, הזוכה ל-28 מנדטים - עלייה של מנדט אחד מהסקר הקודם. הליכוד, לעומת זאת, מדשדש עם 20 מנדטים בלבד, כשהמחנה הממלכתי מתייצב במקום השלישי עם 15 מנדטים.
התוצאות מצביעות על שינוי משמעותי במאזן הכוחות הפוליטי, כאשר מפלגות ותיקות מאבדות קרקע לטובת כוחות חדשים. יש עתיד מקבלת 12 מנדטים, ש"ס 10, עוצמה יהודית 9, הדמוקרטים 8, ויהדות התורה 7. חד"ש-תע"ל ורע"ם סוגרות את הרשימה עם 6 ו-5 מנדטים בהתאמה. באופן מפתיע, מפלגות כמו תקווה חדשה של גדעון סער, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ', ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

הסקר בחן גם את דעת הקהל לגבי פיטורי שר הביטחון יואב גלנט. כמחצית מהציבור (48%) מתנגדים למהלך, כאשר רק 26% תומכים בו. יתרה מזאת, 54% מהנשאלים סבורים כי הפיטורים יפגעו בביטחון המדינה. בהשוואה ישירה בין גלנט לגדעון סער כמועמדים לתפקיד שר הביטחון, 49% מעדיפים את גלנט, בעוד רק 16% תומכים בסער.
ממצאי הסקר מעלים שאלות מהותיות לגבי עתידה של המערכת הפוליטית בישראל. העלייה הדרמטית בכוחה של מפלגת הימין החדשה, לצד הירידה בתמיכה במפלגות המסורתיות, מרמזת על רצון הציבור בשינוי ובחלופות פוליטיות חדשות. במקביל, חוסר האמון המובהק בפיטורי גלנט וההעדפה הברורה שלו על פני סער לתפקיד שר הביטחון, מדגישים את החשיבות שמייחס הציבור לניסיון ולמקצועיות בתפקידי מפתח ביטחוניים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אני מוכן.
    7-7-7. 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי שנפתול מיידוף בנדיטו מהנפטלין הולך להיות שמעון לוזר פרס החדש כלומר ראש ממשלת הסקרים ותו לא.
    סגור
  • 3.
    "מפלגת ימין" חחחחחחח שני נוכלים שערקו לשמאל וחברו לרע"ם (ל"ת)
    פייקים תוצרת קפלן 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ביבי
    מיכ 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק ביבי יבחר שוב כל הסקרים לא אמיתיים
    סגור
  • 1.
    גם שקרים צריך לדעת להעביר .
    מאיר 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי מאמין לכם אם יש אחד שמאמין שיקום.
    סגור