מדדים ומחקרים

סרטון של שלוש שניות מספיק כדי שיתחזו אליכם. כך תתגוננו מהונאות

ממחקר חדש של בנק סטרלינג עולה כי 46% מהאנשים כלל לא מודעים לכך שנוכלים מסוגלים לשכפל קולות באמצעות בינה מלאכותית; 8% היו שולחים כסף גם אם השיחה נשמעת חשודה
שרון בירקמן | 
הונאה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מחקר חדש של בנק סטרלינג חושף כי 28% מהאוכלוסיה בבריטניה חוו ניסיונות הונאה באמצעות שכפול קולות בעזרת בינה מלאכותית בשנה האחרונה. הרמאים מנצלים סרטונים ברשתות החברתיות כדי לשכפל קולות, ולאחר מכן שולחים הודעות קוליות או מתקשרים לבני משפחה וחברים של הקורבן, במטרה לקבל מהם סיוע כספי במצב חירום. 
קצינת אבטחת המידע הראשית בבנק סטרלינג הזהירה כי תכנים הכוללים קול ברשת עלולים להפוך את המשתמשים לפגיעים להונאות: "הרמאים זקוקים לשלוש שניות בלבד כדי לשכפל את הקול שלכם", אמרה.
על פי המחקר, 46% מהנשאלים כלל לא היו מודעים לסוג ההונאה הזה; 8% אמרו שהיו שולחים את הכסף גם אם השיחה נשמעת חשודה. 

הבנק ממליץ להתגונן באמצעות שימוש ב"מילת ביטחון" שתיקבע מראש עם בני משפחה וחברים קרובים כדי לאמת את אמינות השיחה. "תיאום מוקדם יכול למנוע את ההונאה", מסר הבנק. יחד עם זה, בבנק מודעים לכך שגם מילות הביטחון עלולות להיחשף בפני גורמים לא רצויים. במקרה כזה מומלץ לסיים את השיחה ולפנות ישירות למצלצל כדי לאמת שהבקשה אכן נעשתה על ידו.
גם עסקים גדולים אינם חסינים מהונאות מסוג זה. בפברואר האחרון, משטרת הונג קונג פתחה בחקירה בעקבות דיווח על הונאת וידאו בעזרת בינה מלאכותית, שבה עובדת חברה שילמה לרמאים 200 מיליון דולר הונג קונגי לאחר שאלה התחזו למנהלים בכירים בשיחת ועידה מזויפת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה