מדדים ומחקרים

אל על מקבלת בשורות משמחות: כך עקפה את ישראייר

זינוק של 250% בחיפושי "ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה", הדירוג הגלובלי של ישראל כמחפשת חופשות מספר סיפור של התאוששות: מנפילה למקום ה-27 לאחר פרוץ המלחמה, ישראל טיפסה בחזרה למקום ה-13 בחודשים האחרונים,  אל על מובילה עם שיא היסטורי בחיפושים, עם עלייה של 66% מהשיא הקודם ב-2008. ישראייר גם מזנקת
מערכת ice |  1
מחירי טיסה (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, shutterstock, דוברות אל-על)
ענף התיירות הישראלי מציג סימני התאוששות מפתיעים בשנת 2024, למרות האתגרים הגיאופוליטיים והכלכליים. נתוני גוגל מגלים תמונה מורכבת: מחד, ירידה כללית של 8% בחיפושי טיסות לעומת 2023, ומאידך, עלייה משמעותית בחיפושים החל מחודשי הקיץ, עם יולי 2024 אף עולה על יולי 2023 בהיקף החיפושים.
מעניין במיוחד הוא הזינוק של 250% בחיפושי "ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה", המעיד על רצון עז לטייל לצד חשש מאי-ודאות. הדירוג הגלובלי של ישראל כמחפשת חופשות מספר סיפור של התאוששות: מנפילה למקום ה-27 לאחר פרוץ המלחמה, ישראל טיפסה בחזרה למקום ה-13 בחודשים האחרונים.

על פי וואלה, הבינה המלאכותית מסמנת מהפכה בתכנון הטיולים של הישראלים. חיפושים כמו "תכנון טיול בינה מלאכותית" ו-"ai cheapest flights finder" זינקו באלפי אחוזים, מה שמעיד על אימוץ מהיר של טכנולוגיות חדשות בתחום התיירות. מגמה זו משקפת את הרצון של הנוסעים למקסם את חוויית הטיול תוך חיסכון בזמן ובכסף, ומרמזת על שינוי אפשרי בדפוסי התכנון והרכישה של חופשות בעתיד הקרוב.
בזירת חברות התעופה, אל על מובילה עם שיא היסטורי בחיפושים, עם עלייה של 66% מהשיא הקודם ב-2008. ישראייר גם היא רושמת הישגים עם עלייה של 45% מהשיא הקודם. מפתיעה במיוחד היא הפופולריות הגוברת של Wizz Air, שהפכה לחברת הלואו-קוסט המבוקשת ביותר בחיפושי הישראלים. נתונים אלה מצביעים על מגמה מעניינת: למרות המצב הכלכלי המאתגר, ישראלים עדיין מחפשים הזדמנויות לטוס, עם נטייה גוברת לחברות המציעות מחירים תחרותיים.
מפת היעדים המועדפים על הישראלים עוברת טלטלה מעניינת. ניו יורק, בנגקוק, פוקט וטוקיו ממשיכות לככב כיעדים אהובים, במיוחד לחופשות בחגים. אולם, בולטת במיוחד הירידה בפופולריות של לונדון, שנדחקת מרשימת היעדים המובילים. במקומה, ערים כמו אתונה ורומא צוברות תאוצה, מה שעשוי להעיד על שינוי בטעמי התיירות של הישראלים או אולי על חיפוש אחר יעדים עם יחס עלות-תועלת טוב יותר.
לסיכום, תמונת התיירות הישראלית ב-2024 מציגה מארג מרתק של מגמות: התאוששות הדרגתית לצד זהירות מוגברת, אימוץ טכנולוגיות חדשניות לתכנון טיולים, שינויים בהעדפות חברות התעופה, וגיוון ביעדי הנסיעה. למרות האתגרים, נראה כי הרצון לטייל נותר חזק בקרב הישראלים, עם נכונות להתאים את הרגלי הנסיעה למציאות המשתנה. שנת 2024 מסתמנת כשנת מפנה עבור ענף התיירות הישראלי, עם פוטנציאל לשינויים ארוכי טווח בדפוסי הנסיעה והתכנון של החופשות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה לאומית שנמכרה לשודדים.מאסנו. (ל"ת)
    איתן 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור