מדדים ומחקרים

מכה לשוכרי הדירות בישראל: זו ההתייקרות המטורפת שתשלמו

עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עליה של 2.6% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 5.3%
מערכת ice | 
דירה בהנחה (צילום shutterstock, vecteezy)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) כי בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עליה של 2.6% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 5.3%.
אגב, אחרי שורה של מסים על ענף הנדל"ן שנוסו במשך שנים והכניסו למדינה הרבה מאוד כסף, מלחמת חרבות ברזל הביאה איתה חוב מלחמה גדול במיוחד של מאות מיליארדי שקלים. מיסוי מקרקעין תמיד היה המקום לפנות אליו כדי לכסות גרעונות וב"כלכליסט" בדקו את את השינויים שעל הפרק במס הרכישה.

יש לציין כי עבור דירה ראשונה, אין תשלום מס, עד תקרה של כ־2 מיליון שקל. דירה שיקרה מכך, בעליה ישלמו 3.5% על ההפרש והאחוז גדל על פי מדרגות, עד כדי כך שב־20 מיליון שקל המס מגיע ל־10%. במקביל, המס לדירה שנייה עומד על 8% וחוצה את רף 10% כאשר מחיר של הדירה הוא מעל כ־6 מיליון שקל. בעקבות המלחמה, במשרד האוצר הפיצו הצעת חוק שמבקשת לקבע את מדרגת המס על 8%.
ומה לגבי מס שבח? מדובר בתשלום של 25% שמושת על בעלי דירה שזוהי אינה דירתם היחידה עם מכירת הנכס, כך לפי כלכליסט. ההצעה שעלתה לאחרונה מצד האוצר מבקשת שהחל מ־2026 יחויב גם השבח שנצבר בתקופת הפטור, אך ההצצה טרם הוגשה רשמית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה