מדדים ומחקרים

דו"ח חדש ומדאיג: שיעור ההונאה זינק ב-24% בין השנים 2022 ל-2023

דו"ח AU10TIX מציג ממצאים כי החברה רשמה את המספר הגבוה ביותר אי פעם של מתקפת בוטים אוטומטיות המכוונות לרשתות חברתיות. מספרן זינק מ- 3% מכלל ההתקפות ברבעון הראשון ל-16% ברבעון השני

מערכת ice | 
מתקפת סייבר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת AU10TIX, מובילה טכנולוגית עולמית באימות וניהול זהויות דיגיטליות, מציגה את הנתונים העולים מדו"ח הונאת הזהות הגלובלי לרבעון השני של שנת 2024. הדו"ח מתבסס על עיבוד מיליוני עסקאות ברחבי העולם שבוצעו בין אפריל ליוני השנה, וחושף מגמות משמעותיות בהונאת זהות מאורגנת בקנה מידה גדול.
ממצאי הדו"ח המיוחסים לרבעון האחרון מצביעים על כך שחברת AU10TIX רשמה את המספר הגבוה ביותר אי פעם של מתקפת בוטים אוטומטיות המכוונות לרשתות חברתיות. על פי הדו"ח, מספרן זינק מ- 3% מכלל ההתקפות ברבעון הראשון ל-16% ברבעון השני. 


(צילום: באדיבות אותנטיקס) 
עוד עולה מהדו"ח, כי אזור מזרח אסיה הוגדר כפגיע במיוחד למתקפות בוטים המכוונות למגזר התשלומים, ובין היתר, מגה מתקפה ממוקדת שכללה למעלה מ-5,000 ניסיונות הונאה במהלך מספר ימים. 
בנוסף לכך, האזור מתמודד כעת עם עלייה של 1,530% במקרים של Deepfake ושיעור הונאה שגדל ב-24% בין השנים 2022 ל-2023. כתוצאה מאלה, האזור הפך לנפגע ההונאה הגבוה ביותר בעולם כאשר 3.27% מכלל העסקאות בו מתבררות כהונאה.
דו"ח "Bad Bot" של Imperva לשנת 2024 מציג נתונים מעניינים נוספים. על פי ממצאי הדו"ח, ניתן להבחין כי בוטים מתחזים מחזיקים ב-32% מתנועת האינטרנט. בנוסף, צוין כי תוכניות אוטומטיות אלה מיועדות לחקות זהויות והתנהגויות אנושיות אמיתיות, ולעתים קרובות משופרות בטכנולוגיית Deepfake כדי ליצור פרופילים מזויפים משכנעים יותר.
דן ירושלמי, מנכ"ל חברת AU10TIX, ציין כי בוטים טכנולוגיית Deepfake מעניקים אפשרות לפושעים לבצע מספר הונאות שונות ומורכבות אשר בעבר דרשו מאמץ רב בכדי ליצור אותן. "הסכנה הגדולה ביותר טמונה ביכולתם של הבוטים לחקות התנהגות אנושית עם שונות מספקת כדי לעקוף שיטות גילוי מסורתיות", כך ציין ירושלמי. 

בחלק האופטימי יותר של הדו"ח, אנליסטים של AU10TIX מאמינים כי פעולות HAECHI IV ו-First Light של INTERPOL, ברבעון הרביעי של 2023 וברבעון הראשון של 2024, המכוונות לפשיעה פיננסית מקוונת והונאת הנדסה חברתית שיבשו רשתות פליליות הפועלות בתעשיית התשלומים. החברה ראתה ירידה של 17% בהתקפות המכוונות למגזר התשלומים ברבעון השני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה