דיגיטל וטק

מתקפת הבוטים העירקית על ישראל: כך השתלטו על רשת X

הסטארט-אפ סיאברה זיהה רשת של חשבונות מזויפים המפיצה ברשת החברתית X תכנים נגד ישראל וארצות הברית. הבוטים המופעלים על ידי עירק טוענים כי ארצות הברית עוזרת לישראל ומתנגדים להעברות פלסטינים לסיני. מספר ציוצים פורסמו בהפרש של דקות בודדות
מערכת ice | 
מתקפת הבוטים העירקית על ישראל (צילום shutterstock, freepik)
מאז מתקפת הטרור של מחבלי חמאס ב-7.10 הרשתות החברתיות מלאה בפרסומי בוטים ופייק ניוז המפיצים תעמולה בעיקר נגד ישראל. הסטארט-אפ סיאברה חושף כי חלק מבוטים אלה מופעלים על ידי עירק. לא פחות מ-21% מהחשבונות שהיו מעורבים ברשת X על מעורבות ארצות הברית במלחמה היו מזויפים ופעלו במסגרת קמפיין של עירק נגד ישראל וארצות הברית.
החשבונות התמקדו בנרטיב לפיו ארצות הברית תומכת בישראל מוסרית וכספית. בנוסף לכך הביעו החשבונות המזויפים התנגדות ליוזמת העברתם של פלסטינים לתחומי סיני וקראו למוסלמים ברחבי העולם להתאחד ולשחרר את ירושלים מהכיבוש הישראלי. בחברת הסייבר זיהו כ-6,300 אינטרקציות עם הפוסטים של החשבונות המזויפים ומעריכים כי מספר הצפיות בתכנים שלהם מגיע לעשרה מיליון.

חשבונות אלה החלו להפיץ תוכן  הקשור למלחמה כבר ב-7.10 אך פעילות השיא שלהם הייתה ב-18-19.10. כלל לא ברור אם הבוטים הצליחו לעמוד ביעד שלהם, אך מה שכן ברור זה שהם לא ניסו להסתיר את העובדה שמדובר בקמפיין מתוכנן ומתואם, בגלל שהחשבונות עקבו אחד אחר השני, ניהלו אינטרקציות ביניהם ואף פרסמו תוכן דומה בהפרש של דקות בודדות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה