מדדים ומחקרים

אל על שוברת שיאים: כך 'מועדון הנוסע המתמיד' השתלט על נתב"ג

במחצית הראשונה של 2024, כמחצית מהכנסות החברה - שהסתכמו ב-1.557 מיליארד דולר - נבעו מחברי המועדון. זוהי עלייה משמעותית מ-41.7% בתקופה המקבילה אשתקד
מערכת ice |  9
אל-על (צילום דוברות אל-על, shutterstock)
בעולם התעופה הסוער, חברת אל על מציגה תוצאות מרשימות שמעידות על מהפך אסטרטגי מוצלח. במרכז ההצלחה עומד מועדון הנוסע המתמיד של החברה, שהפך למנוע צמיחה משמעותי ומשנה את כללי המשחק בענף. נכון ליוני 2024, המועדון מונה 3.089 מיליון חברים, עלייה של כ-14% לעומת השנה הקודמת, כשבמקביל מספר מחזיקי כרטיס האשראי פלייקארד זינק ל-414 אלף.
המספרים מספרים סיפור מרתק של נאמנות לקוחות: במחצית הראשונה של 2024, כמחצית מהכנסות החברה - שהסתכמו ב-1.557 מיליארד דולר - נבעו מחברי המועדון. זוהי עלייה משמעותית מ-41.7% בתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה משקף לא רק את הצלחת תוכנית הנאמנות, אלא גם את יכולתה של אל על לייצר ערך משמעותי עבור לקוחותיה הקבועים.

התוצאות הכספיות של אל על מרשימות לא פחות. החברה סיימה את הרבעון השני של 2024 עם רווח שיא של 147 מיליון דולר, פי שלושה מהרבעון המקביל אשתקד. בחצי השנה הראשונה, הרווח הנקי זינק ל-228 מיליון דולר, לעומת 24.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. תפוסת הנוסעים עלתה ל-92.5%, וההכנסה למושב גדלה ב-24%, מה שמעיד על יעילות תפעולית משופרת ואסטרטגיית תמחור מוצלחת.
מעבר לנתונים הכספיים, ניכר שיפור משמעותי במצבה הפיננסי של החברה. ההון העצמי צמח לכ-201 מיליון דולר, מהפך דרמטי מהגירעון של 209 מיליון דולר בסוף 2023. במקביל, הוצאות המימון ירדו, בעיקר הודות לגידול בהכנסות ריבית מפיקדונות. שינויים אלו מחזקים את איתנותה הפיננסית של אל על ומאפשרים לה גמישות רבה יותר בתכנון אסטרטגי עתידי.
ההצלחה של אל על מעלה שאלות מרתקות לגבי עתיד ענף התעופה: האם מודל מועדון הנוסע המתמיד יהפוך לסטנדרט בתעשייה? כיצד ישפיע הדבר על התחרות בשוק ועל מחירי הטיסות? והאם אל על תצליח לשמר את הצמיחה המרשימה לאורך זמן? ברור כי החברה הישראלית מציבה רף חדש בענף, ותהיה זו אבן בוחן מעניינת לראות כיצד מתחרותיה יגיבו למהלך זה בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    הכל יתהפך כשתסתיים המלחמה! (ל"ת)
    המן הרשע 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    סחטני מחירים
    יוסי 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלעל מנצלת את המונופול המוחלט שלה בימים אלה וגובה מחירים הזויים. גם לא מאפשרת גמישות בשינויים וכל שינוי עולה הון. הנקמה תגיע לאחר המלחמה… אני, בני בייתי ורבים מחברי כבר סיכמנו על כך.
    סגור
  • 7.
    חה חה נהול נכון ? זה מונופול לusa,גובים כמה שרוצים (ל"ת)
    מרי 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    המספרים מעידים על לקוחות שבויים לא נאמנים… (ל"ת)
    שימי 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    שבויים באויר
    מתמידה 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שכחתם את הגורם החשוב לרווחים.אל על היא כמעט היחידה שטסה מישראל ואליה ולכן הישראלים שרוצים לטוס, שבויים כי אין להם ממש בחירה בין חברות אחרות. הגיע הזמן שאל על תתחשב קצת ותוריד מחירים
    סגור
  • 4.
    לא ציינתם שהזנוק ברווח בגלל שאל על יחידה בשמינו (ל"ת)
    מתמידה 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    כמה שילמו לכם?
    יגאל 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרי ברור שאין כאן מהפך. אל על פשוט נהנית מההפקר כשכל החברות הזרות מבטלות, חוגגת על האירוע עם מחירים מנופחים.
    סגור
  • 2.
    עאלק הצלחה...
    אופיר 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ההצלחה של אל על היא הכשלון שלנו כצרכנים תחת איומים ומלחמה. אין לנו ברירה אלא להיכנע להתיקרות בלתי מבוקרת וחזירות.עאלק אנחנו ננצח.עאלק החברה הלאומית.עאלק כולם ערבים לכולם. שיספרו לכם גם איך תוך כדי ביצוע הזמנה באפליקציה משתנה התעריף ב500 דולר.שיספרו לכם שכל שינוי טיסה עולה ב1200 דולר.ההיצע על כל מושב כזה עלוב שלא פלא שטיסות עולות הון.אין כאן שום גאון פיננסי ושום סמנכ"ל מכירות מצטיין אלא חזיר. יחד עם זאת אני טס רק אל על כי הצוותים יוצאים מגדרם לתת הרגשה טובה וממתיקים את הגלולה המרה. אלעל-כסף זה לא הכל בחיים.
    סגור
  • 1.
    לא טס אל על 20 שנה
    רוני המהמם 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וטוב שכך, חברה של חלאות
    סגור