מדדים ומחקרים

השנה הקטלנית ביותר בכביש: נחשפו נתוני תאונות הדרכים בדו גלגלי

עלייה של כמעט 30% בתאונות הדרכים הקטלניות של רכבים דו-גלגליים, מאותה התקופה בשנה שעברה. רוב ההרוגים הם צעירים מתחת לגיל 35
מערכת ice | 
תאונות אופנוע (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
הלילה אדם נוסף איבד את חייו, בתאונה קטלנית בכביש ליד קרית אונו. כוחות ההצלה הגיעו למקום, ומצאו גבר בן 25 עם פגיעה מערכתית וללא רוח חיים. תאונה זו מצטרפת לרשימה ארוכה של תאונות קטלניות שקרו במעורבות רכבים דו גלגליים בכביש.

זירת התאונה הלילה ליד קרית אונו (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לפי שפורסם בידיעות אחרונות מתחילת שנת 2024 נהרגו 65 בני אדם בתאונות אופנוע וקטנוע, מה שהופך אותה לשנה הקטלנית ביותר בעשור האחרון. הייתה עלייה של כמעט 30% בתאונות הדרכים מהשנה שעברה.
רוב גדול מההרוגים הם בני 35 ומטה, הם מונים כ-76% מכלל ההרוגים בתאונות קטלניות של אופנועים. 63% מההרוגים נפגעו בתאונות בדרכים בין-עירוניות ו37% בדרכים עירוניות.
גבעתיים היא העיר עם שיעור הנפגעים הגבוה ביותר ל5 שנים האחרונות עם 28% אחוז, בת"א השיעור נמוך יותר ועומד על 24%, וכך גם ברמת גן. אילת וחולון ישר אחריהן עם שיעור של 19% בחמש השנים האחרונות.
עמותת אור ירוק ציינה גם את שיעור הרוכבים אל מול כמות התושבים בערים מסויימות. בת"א כ-21.9% מהתושבים מחזיקים ברישיון לאופנוע/ קטנוע, רמת גן עם 21.6% מהתושבים, גבעתיים עם 21.1% מהתושבים, אילת עם 21% מהתושבים ובחולון 18% מהתושבים מחזיקים רישיון לרכב דו-גלגלי.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל אור ירוק, אמר בתגובה לידיעות אחרונות: "תשתיות הכבישים תוכננו עבור כלי הרכב הפרטיים ולעיתים הן מהוות סכנה לרוכבים על שני גלגלים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוציא לפועל תוכנית לירידה במספר ההרוגים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה