מדדים ומחקרים

מס חדש לנהגים בישראל: כמה תאלצו לשלם מ-2026?

על פי החלטת הממשלה, שטרם אושרה על ידי הכנסת, יוטל החל משנת ,2026 מס של 15 אגורות לקילומטר על נסועה של כלי רכב חשמליים, ההכנסות ממס זה צפויות להסתכם ב-1.4 מיליארד שקל בשנה הראשונה להפעלתו ולעלות ל-3.2 מיליארד שקל בשנת 2030.
מערכת ice | 
טרייד-אין (צילום shutterstock)

משרד האוצר הציג את נתוני מיסוי רכב ומדוח מינהל הכנסות המדינה לשנים 2021-2022 סך המיסוי על ענף הרכב הסתכם בשנת 2022 ב־43.8 מיליארד, שהם כ-10% מכלל גביית המסים של הממשלה המרכזית. אבל מה לגבי הכניסה של הרכבים החשמליים החדשים לישראל?

על פי החלטת הממשלה, שטרם אושרה על ידי הכנסת, יוטל החל משנת ,2026 מס של 15 אגורות לקילומטר על נסועה של כלי רכב חשמליים, ההכנסות ממס זה צפויות להסתכם ב-1.4 מיליארד שקל בשנה הראשונה להפעלתו ולעלות ל-3.2 מיליארד שקל בשנת 2030.
 



בטווח הארוך, בהנחה שכל הרכבים במצבת כלי הרכב יהיו חשמליים, המס יניב כ-10 מיליארד שקל בשנה. עם המעבר לרכב חשמלי, ירד משקל הרכבים עם מנוע בעירה פנימית, כך שמס הנסועה יפצה על חלק מהירידה החדה שצפויה בגביית הבלו על בנזין. 

מס הבלו על דלק לתחבורה הסתכם ב-18.2 מיליארד שקל, שהם 42% מסך המיסוי על ענף הרכב, מס קנייה על רכישת כלי רכב חדשים וחלקי חילוף הוסיף 13.5 מיליארד שקל, שהם 31% מסך המיסוי על ענף הרכב. על כלי רכב וחלקי חילוף מוטל גם מכס שהסתכם בשנת 2022 ב-1.1 מיליארד שקל. נוסף על כך, מוטלות אגרות, בעיקר אגרת רישוי שנתי, של 5.3 מיליארד שקל. בלו דלק, מס קניה ומכס הם חלק ממחיר לצרכן שעליו מוטל מע"מ
שהסתכם ב-5.6 מיליארד שקל.


תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה