מדדים ומחקרים

מה צפי התעסוקה בעולם הטכנולוגי למחצית השנייה של 2024?

על פי סקר שערכה חברת ההשמה מנפאואר על צפי התעסוקה הטכנולוגי בישראל ובכלל העולם, נמצא כי קיימת עליה בשיעור של 5% מהרבעון הקודם וצפי התעסוקה הגלובלי עומד על 22% 
אבי צדקה | 
עבודה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המחקר של חברת מנפאואר על צפי התעסוקה מציד מספר רב של  נתונים מאוד אמורפים וכללים כלומר, לפי המחקר קיים צפי חד משמעי  על עתיד התעסוקה במשק לשנת 2024 המחקר שמציג מציג כי 34% חושבים שיש צמיחה כאשר מנגד 0 אחוז חושבים שלא.
הנתונים מצביעים על אי ודאות יחד עם זאת במחקר לא מתקיים משהו ספקולטיבי ברור. במציאות של ימינו ובה אנו נמצאים בלחימה ממושכת קרוב ל 10 חודשים שמשפיעים בצורה ניכרת על האבטלה בדגש על אנשי טכנולוגיה.
מהו המקור לאופטימיות?
לדבריה של רות שמחוני האד האנטרית בתחום הטכנולוגיה  "מהעבודה שלי מול הלקוחות וגם מול הקולגות בתחום, היות וכולנו ממש חיים את השטח, כולנו רואים ומרגישים כי בתחום הטכנולוגי בישראל ברבעון הראשון של 2024 יש צמיחה ניכרת ביחס לרבעון הקודם, וגם השני יותר טוב מהרבעון הראשון, אבל הצמחיה מתבטאת בעיני במשרות שדווקא הוקפאו והופשרו מחדש, כמו כן גם בתקנים נוספים ועוד... היות ורוב הלקוחות שלי עובדים מול תעשיות ביטחוניות כך שהן מרגישים צמיחה חזקה במיוחד. אבל הקושי הוא בעיני דווקא בתחום הזה לפחות, הוא יותר באיוש המשרות."
מה קורה בעולם אל מול מה שקורה בארץ?
בישראל וגם במדינות נוספות מתגבשת מגמה שבה מועמדים פחות רוצים לזוז ממקומות, הדרישה לאנשי פיתוח עודנה מאוד רלבנטית ומבוקשת  וכתוצאה מזה השכר שלהם עדיין גבוה במיוחד ביחס לשכר הממוצע במשק במקצועות טכנולוגים אחרים, והבעייתיות היא שאנשי פיתוח בשונה ממקצועות אחרים כמו תיכנות פחות ממהרים להחליף מעסיק, מצב שגורם לכך שהמשרות נשארות פתוחות ואפילו מתווספת דרישה למשרות נוספות באותו הסקטור. הריבוי גדל אבל ומכאן התחזית של המחקר של חברת מנפאואר על הגידול התעסוקתי במשק הטכנולוגי.
איך מבטיחים את העתיד?
הפתרון המתבקש להצלת המצב בישראל מחייב בראש ובראשונה את המעסיקים להירתם ולגבש  את כל  האפשרות ע"מ  להקל ולהטיב על רווחת העובדים ולנקוט מספר פעולות קריטיות לטובת הצלת המצב, כאשר אחד הפתרונות המתבקשים  לנוכח המצב הוא שימת דגש על פיתוח ארגוני בתחום הלמידה  ויצירת סביבה מעשירה לעובדים במספר מחזורים בשנה ולא כעניין 'חד פעמי', הסדרה צריכה לכלול בין היתר קורסים לגוניורים  ולאנשי הגיל השלישי במשרות אחרות. 
הפעולות האלה  יכולים לתת מענה למעסיקים שחווים את המצוקה הנוכחית באימוץ כלים מעולמות ה AI ו ML. לאורך זמן זה כאמור גם יפתור להם את האתגרים של שימור עובדים, ע"י קידום מודל פנים ארגוני של בניית תגמולים וכן ניכר כי הדו"ח מראה בעיקר נתונים מאוד כללים, וזה מאוד משתנה מתעשייה לעשיה, וכרוך בהמון גורמים נוספים לצד  הרבה גורמים משתנים שקשה באמת לחזות ממש בנקודה בה אנו נמצאים במדינה מבחינה ביטחונית.

צילום: יניב כהן
הכותב אבי צדקה הוא מומחה לינקדאין לחברות וארגונים, ומנכ"ל חברת ד"ר לינקדאין
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה