מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: אלו הנתונים המדאיגים בנוגע לעולים החדשים

ועדת העלייה והקליטה בכנסת התכנסה כדי לדון במצב התעסוקה באוכלוסיית היהודים המגיעים לישראל. המצב שהוצג מתוך הבדיקה: רבים עובדים במשרות הדורשות רמת השכלה נמוכה משמעותית מזו שיש להם. 11 אלף אנשים ממתינים עדיין לשקילת תארים מחו"ל
מערכת ice | 
עולים חדשים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90)
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ניהלה היום (רביעי) דיון מיוחד בנושא קשיים בהשתלבות עולים בתעסוקה הישראלית. במהלך הדיון הוצג מחקר של מכון ארלוזורוב בשיתוף עם אגף העולה העובדה בהסתדרות העובדים החדשה. מהמחקר עולים נתונים מדאיגים: 14.1% מהעולים החדשים שמגיעים לישראל עובדים בעבודה הדורשת השלה נמוכה משמעותית מזו שיש להם, לעומת 8.7% מהאזרחים הוותיקים שנולדו בישראל. 
בשל גורם זה וגורמים שונים נוספים, השכר הממוצע של מי שעלו לארץ בעשורים האחרונים עומד על כ-8,500 שקלים בלבד. מספר זה נמוך בכמה אלפים מהממוצע במשק, שעומד על כ-12,000 שקל. מתוך כלל העולים שהגיעו מאז 2008 כמעט חצי מהם הם בעלי תואר אקדמי. במשרד העלייה והקליטה מוסרים כי קיימת רשימת המתנה של 11 אלף אנשים שמחכים לשקילת תארים מחו"ל. 
ד"ר אייל בר חיים, שערך את המחקר, הצביע על כך שיש בזבוז הון אנושי עצום. לדבריו, "העולה שרכש את השכלתו בארץ המוצא מתקשה יותר למצוא עבודה בישראל לעומת מי שרכש את השכלתו לאחר העלייה". למרות זאת, הצביעה יוני בן בשט מפורום ארלוזורוב כי על אותה השכלה מקבלים העולים פחות כסף באופן ממוצע. אלכס מילר מהסתדרות העובדים השתתף בדיון והעלה נקודה נוספת. משום שעולים רבים מתגוררים בפריפריה רבים מהם מפונים מבתיהם. לדבריו: "העולים מרגישים שלא מחבקים אותם כאן בישראל, לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה חברתית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה