מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: אלו חשבונות האינסטגרם שאחריהם אתם חייבים לעקוב

על פי מחקר שנערך על ידי חוקרים מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת "אסטון" בבריטניה, צפייה בחשבונות "אינסטגרם" העוסקים באכילה בריאה, מגבירה את צריכת הפירות והירקות ומפחיתה את צריכת הג'אנק פוד

מערכת ice | 
רשתות חברתיות (צילום shutterstock)
על אף שמחקרים רבים מציינים כי קיים קשר שלילי בין שימוש תדיר ברשתות החברתיות לבין הבריאות שלנו, מחקר חדש שפורסם באתר "Science Daily", מציג נתונים חיוביים ומפתיעים בנושא. 
המחקר אשר בוצע על ידי חוקרים מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת אסטון בבריטניה וכלל 52 צעירים, מצביע על כך שחשיפה לתוכן העוסק באכילה בריאה, המוצג ברשתות החברתיות, בעיקר באינסטגרם, מגבירה את צריכת הפירות והירקות ומצמצמת את צריכת הג'אנק פוד
משתתפי המחקר התחלקו לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה התבקשה לעקוב אחר חשבונות שונים ברשתות החברתיות, בין היתר באינסטגרם, אשר עוסקים באכילה בריאה ואילו חברי הקבוצה השנייה התבקשו לעקוב אחר חשבונות אינסטגרם שעסקו בעיקר העיצוב הבית. מלבד זאת, שתי הקבוצות נדרשו לתעד מה הם צרכו במהלך תקופת המחקר. 
על פי תוצאות המחקר, המשתתפים אשר עקבו אחר תוכן המעודד אכילה בריאה ברשתות החברתיות צרכו 1.4 מנות של פירות וירקות ליום. אותם משתתפים צרכו 0.8 פחות מזונות עתירי קלוריות ומשקאות ממותקים.
לפיכך, עורכי המחקר קבעו כי קיים קשר בין צפייה בחשבונות מדיה חברתית אשר עוסקים באכילה בריאה לבין עלייה בצריכת מזון בריא כגון פירות וירקות. לצד העובדה כי עורכי המחקר הדגישו כי מדובר בשינוי ארוך טווח, אלו ציינו כי חשיפה לא מאוזנת לפוסטים שונים ברשתות החברתיות עלולה להוביל לצריכת יתר של מזונות אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה