מדדים ומחקרים

מחקר חדש ומדאיג חושף: צריכת קפה עשויה לעלות לכם בבריאות

על פי מחקר שפורסם בכתב העת המדעי "Neuropsychopharmacology", צריכת הקפה שלנו מושפעת גם מהגנטיקה. לטענת ד"ר אברהם פאלמר, אחד מעורכי המחקר, תכונות גנטיות מסוימות שאנו יורשים מההורים, משפיעות על כמות הקפה שאנחנו צפויים לצרוך. בנוסף, נמצא כי קיים קשר בין הרגלי צריכת הקפה לבין בריאות הגוף והנפש שלנו

מערכת ice | 
קפה (צילום vecteezy)
מחקר חדש אשר נערך על ידי חוקרים מבית הספר לרפואה ורפואת שיניים "שוליך" בקנדה ומאוניברסיטת קליפורניה סן דייגו בארה"ב, אשר פורסם בכתב העת המדעי "Neuropsychopharmacology", עסק בהרגלי צריכת הקפה שלנו. מדגם המחקר כולל 130,153 משתתפי מארה"ב ואילו 334,649 משתתפי מבריטניה. 
עורכי המחקר בחנו את הקשר בין גנים לבין הרגלי צריכת קפאין. על פי ממצאי המחקר, צריכת הקפה שלנו מושפעת גם מהגנטיקה. תוצאות המחקר הראו כי לנטיות הגנטיות שלנו יש השפעה נרחבת ומשמעותית על הרגלי צריכת הקפה שלנו. כלומר, הנטייה לצרוך סוג קפה מסוים עלולה להיות מושפעת בין היתר ממתכונות גנטיות תורשתיות מולדות. 
לטענת ד"ר אברהם פאלמר, פרופסור בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, תכונות גנטיות מסוימות שאנו יורשים מההורים, משפיעות על כמות הקפה שאנחנו צפויים לצרוך.  
מלבד זאת, המחקר המדובר בחן את ההשלכות הרפואיות של צריכת הקפה על הבריאות הנפשית של בני האדם. עוד נמצא, כי קיימות אסוציאציות גנטיות חיוביות בין צריכת קפה לבין השמנת יתר או שימוש בחומרים ממכרים בשתי האוכלוסיות שנבדקו במחקר. כלומר, הנטייה הגנטית לצריכת קפה קשורה בדרך כלשהי להשמנת יתר או שימוש בחומרים ממכרים.
אחת מעורכות המחקר הסבירה כי במידה ובוחנים את הגנטיקה של חרדה, הפרעה דו קוטבית ודיכאון, לקבוצת המחקר של המשתתפים מארה"ב, יש נטייה להיות מתואמת עם הגנטיקה של צריכת קפה, זאת בניגוד למשתתפי המחקר מבריטניה.  

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה