מדדים ומחקרים

מחקר קובע - חרדים רוכשים דירות זולות יותר: העלויות נחשפות

המחקר של המכון החרדי למחקרי מדיניות קובע כי בני המגזר החרדי רוכשים דירות זולות יותר משאר הציבור הישראלי. מחיר דירה ממוצעת בקרב בני המגזר החרדי הינו 1.39 מיליון דולר, כאשר בקרב שאר הציבורי הישראלי מחיר דירה ממוצעת הינו 1.85 מיליון שקל

מערכת ice | 
ציבור חרדי (צילום shutterstock)
על פי מחקר שבוצע על ידי ד"ר איתן רגב ויהודית מילצקי מהמכון החרדי למחקרי מדיניות,  בני המגזר החרדי רוכשים דירות זולות יותר ביחס לציבור הכללי בישראל. אותו נתון מעניין, מבוסס על ממצאי המחקר אשר מצביעים על כך שדירה ממוצעת בקרב חרדים מסתכמת ב-1.39 מיליון שקל, כאשר מחירה של דירה ממוצעת הקרב שאר הציבור הישראלי עומד על 1.85 מיליון שקל. 
על פי הנתונים הללו, ניתן לקבוע כי עלותה הממוצעת של דירה בקרב החברה החרדית הינה כ-75% מעלות דירה בקרב האוכלוסייה היהודית בחברה הישראלית אשר אינה חרדית.
עוד עולה המחקר, כי אותו יחס נותר יציב במשך שנים ובעשורים האחרונים נרשמה צניחה בשיעור רכישת הדירות בקרב בני המגזר החרדי באזור המרכזי. על פי הנתונים שהוצגו במחקר, במהלך העשורים האחרונים נרשמה ירידה ברכישת הדירות מ-35% ל-20% בקרב בני המגזר החרדי. 
באזור הצפון והדרום, שיעור הרכישות עלה מ-20% ל-40% ואילו במחוז ירושלים הנתון נשאר יציב והוא עומד על 30%. מלבד זאת, ממצאי המחקר מציגים כי בשנים 2018-2021 , מספר הדירות הנרכשות על ידי בני המגזר החרדי מסתכם ב-8,602 דירות בבית שמש. בירושלים רכשו בני המגזר החרדי 8,414 דירות, בבני ברק נרכשו 5,663 דירות ואילו בחיפה נרכשו 1,825 דירות. 
נתון מפתיע נוסף שהוצג במחקר, קובע כי 68% מהחרדים הם בעלי דירות, בניגוד ל- 62% מהציבור ו-73% מהערבים בחברה הישראלית. על אף אותם ממצאים, צוין כי בשנים האחרונות נרשמה ירידה מתונה ברכישת הדירות בקרב בני המגזר החרדי. מדובר בירידה מ-69% ל-62%. 
לצד אותן תוצאות, עולה כי בני המגזר החרדי נוטלים יותר משכנתאות משאר הציבור הישראלי. על פי הנתונים, 40% מבני המגזר החרדי נוטלים משכנתא ואילו רק 28% מהיהודים אשר אינם מקיימים אורח חיים חרדי, נוטלים משכנתא. בנוסף, צוין כי בשנים האחרונות נרשמה ירידה מתונה גם בנטילת המשכנתאות בקרב בני המגזר החרדי מ-45% לכ-40%. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה