מדדים ומחקרים

הנתונים נחשפים: איזה ז'אנר מעדיפים הקוראים בישראל?

מחקר חדש שערך אתר "עברית" מציג את המידע המפתיע לגבי המשתמשים בפלטפורמה. רוב הנערות בוחרות בספרים מודפסים, ודווקא בני הגיל השלישי רוכשים בפורמט הדיגיטלי, מדוע?
מערכת ice | 
ספרייה-אילוסטרציה (צילום unsplash)
אתר התוכן הספרותי "עברית" המאפשר קריאה של ספרים דיגיטליים מפרסם את הנתונים על הרגלי הקריאה של הישראלים באמצעות הפלטפורמה. רוב הקוראים הן למעשה קוראות. 70% מהן קוראות את הספרים במכשירי הסלולרי שלהן באמצעות האפליקציה. רוב המשתמשים באתר מזמינים ספרים דיגיטליים, 75%. 20% מהקוראים מעדיפים ספרים מודפסים ו-5% ספרים קוליים
עוד עולה מנתוני עברית כי ממוצע הרכישה השנתי באתר עומד על 10 ספרים לקורא, לעומת 4 ספרים בשנה בממוצע הכללי בארץ. רוב הנשים קוראות פרוזה ורומנטיקה, לעומת הגברים המעדיפים ספרי מתח ופעולה. נערות בגילאי 12 עד 17 קוראות ספרות רומנטית אך מעדיפות ספרים מודפסים, אולי בשביל לצלם סרטוני "אנבוקסינג" ברשת. 
דווקא האוכלוסייה המבוגרת ובני הגיל השלישי נהנים מהקריאה הדיגיטלית. כנראה בשל היכולת להגדיל את הפונט, לשנות את צבע הרקע ועוד. ספרי ילדים ונוער מהווים אחוז נמוך יחסית מכלל הספרים הנמכרים בעברית. הקטגוריות המבוקשות ביותר כוללות גם ספרות מתורגמת.
משתמשי מאסטרקארד יוכלו להינות מהטבה מיוחד לכבוד שבוע הספר הישראלי, שיחול השנה ב-18 ביוני. כחלק מקמפיין Mastercard Day מציע אתר עברית הנחה של 15% על כל הספרים באתר (דיגיטליים, קוליים ופיזיים).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה