מדדים ומחקרים

הערים השמחות בעולם ל-2024 נחשפות: איפה ממוקמת תל אביב?

כמדי שנה, המכון לאיכות חיים מדרג את הערים השמחות בעולם מבין 250 ערים בסך הכל, כאשר הוא מתייחס לפרמטרים רבים כשהמרכזי שבהם הוא הקשר בין התושבים והיחסים בתוך הקהילה. במקום הראשון זכתה העיר הדנית אורהוס, אחר כך ציריך שבשוויץ, ותל אביב במקום ה-70
מערכת ice | 
עיר חכמה (צילום ideogram.ai)
המכון לאיכות חיים  (Institute of Quality of Life) נוהג לפרסם בכל שנה את מדד הערים השמחות ביותר בעולם, מבין 250 ערים בסך הכל. על פי המכון, הבסיס למחקר על פיו הדירוג נקבע הוא הקשר של תושבי המקום אחד עם השני, כלומר יחסי הגומלין בקהילה. אז מי הצליחה להתברג במקום הראשון, ומה המקום המפתיע של תל אביב?
העיר הדנית (והשנייה בגודלה במדינה) אורהוס (Arhus) זכתה למקום הראשון, וזאת בזכות איכות הסביבה שלה, התחבורה הציבורית הנוחה והקישוריות הטובה בעיר וכן בזכות המעורבות של אזרחים בהחלטות המתקבלות. במקום השני נמצאת העיר השוויצרית ציריך, בין היתר בזכות נופיה המיוחדים. את המקום השלישי תפסה ברלין, במקום הרביעי התברגה עיר שבדית - ולא, זאת ממש לא מאלמו הזכורה לנו מאירועים פחות משמחים, אלא גטבורג, ואמסטרדם במקום החמישי.
אם תהיתם, תל אביב (שנחשבת לאחת הערים היקרות בעולם) ממוקמת במקום ה-70 והמכובד ביותר עם ציונים די גבוהים ברוב הקטגוריות. ירושלים במקום ה-92, כשהציון הגבוה ביותר שקיבלה היה בתחום הכלכלי. העיר שנמצאת במקום האחרון והמפוקפק היא יוהנסבורג שבדרום אפריקה, שזכתה בציונים נמוכים בכל הקטגוריות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה