מדדים ומחקרים

השתוללות בכרטיסי האשראי בישראל: אלו הערים שחגגו בגדול

הפעילות העסקית בערים המרכזיות בישראל נחשפת: לראשונה מאז תחילת המלחמה נרשמה בחודש אפריל צמיחה בפעילות העסקית גם בעיר שדרות, הערים המרכזיות בצפון ממשיכות לסבול מהשפעת המלחמה, לרבות ערים שלא פונו מתושביהן כמו צפת ונהריה, ערי התיירות, אילת וטבריה, חזרו לצמוח 
מערכת ice | 
הוצאות אשראי (צילום shutterstock)
חברת שבא, מנהלת ומפתחת מערכת התשלומים הלאומית באשראי, מפרסמת את נתוני ההוצאות והפעילות העסקית בערים המרכזיות בישראל וביישובים המרכזיים בדרום ובצפון במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״.
מניתוח הפעילות העסקית בפילוח הגיאוגרפי עולה כי בחודש אפריל 2024, לראשונה מאז פרוץ המלחמה, העיר שדרות, חזרה לצמיחה בפעילות העסקית ורשמה הוצאות בהיקף של 59.05 מיליון שקל, עלייה של 11% בהוצאות לעומת אפריל 2023 (53.4 מיליון שקל) – מדובר בנתון שמתרחש על רקע חזרת התושבים לעיר עצמה ולאזור העוטף, וכן בשל חזרת הסטודנטים ללמידה במכללת ספיר וגם בזכות ההיקף המשמעותי של כוחות הביטחון באזור שמסייעים בהנעת הכלכלה המקומית.

לעומת זאת, ערי הצפון ממשיכות לסבול בצורה הקשה ביותר מהשפעות המלחמה – בערים קריית שמונה, שלומי, צפת ונהריה, קיימת ירידה בהוצאות בכרטיסי אשראי ובפעילות העסקית. נהריה (ירידה של 5% באפריל) וצפת (ירידה של 16% באפריל) הן ערים שלא פונו מתושביהן ועדיין, בשל העובדה שישובים מסביבן פונו וגם בשל עצימות המלחמה, הן נפגעות. בקריית שמונה ושלומי הפגיעה משמעותית יותר ועומדת על למעלה מ-75%.
ערי התיירות, אילת (עלייה של 17% בהוצאות באפריל) וטבריה (עלייה של 5%), הצליחו להתאושש ואף לחזור לצמיחה בהוצאות בכרטיסי אשראי במהלך אפריל השנה. קיים מתאם בין הירידה בכמות המפונים בערים אלו, הגידול בהיקף הנופשים והעלייה בהוצאות בכרטיסי אשראי. הערים הגדולות במרכז, בדרום, וגם ירושלים, מציגות נתוני הוצאות שדומים לנתונים ברמה הארצית והן מציגות צמיחה בפעילות העסקית וזאת בשל העובדה כי היקף האוכלוסייה שנמצא בישראל גדול במאות אלפי לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. 
טלי הולנברג, סמנכ״לית פיתוח עסקי, שיווק ומכירות של שבא: ״נתוני ההוצאות הגיאוגרפיים הן בבואה של עצימות המלחמה בגזרות השונות, ומצב חזרת התושבים לביתם בצפון ובדרום. כך לדוגמא, הצמיחה העסקית בעיר שדרות. לעומת זאת, ערי הצפון המרכזיות שממשיכות לסבול בצורה הקשה ביותר מהשפעות המלחמה וכך בקריית שמונה ושלומי הפגיעה היא כמעט מחיקה מלאה של הפעילות העסקית בהן".
עוד הוסיפה: "חשוב לציין כי היקף האוכלוסייה שנמצא בישראל גדול במאות אלפי לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, ויחד עם החזרה של אנשי המילואים למשק (למקומות העבודה וללימודים), דבר המהווה גורם חיובי מאוד משפיע על היקף המחזורים וחזרת המשק לשגרה לצד המלחמה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה