מדדים ומחקרים

ההאקרים חוגגים: זינוק של 500% בדרישות הכופר

סופוס: תשלומי כופר זינקו ב-500% בשנה האחרונה, 63% מהדרישות לכופר היו של מיליון דולר ויותר, וכ-30% מהדרישות היו של למעלה מ-5 מיליון דולר. לרוע המזל, סכומי הכופר הגבוהים הללו אינם נדרשים רק מארגונים עם הכנסות גבוהות
מערכת ice | 
מתקפת סייבר (צילום shutterstock)
סופוס, מובילה עולמית של פתרונות אבטחה חדשניים המסכלים מתקפות סייבר, פרסמה את דוח תוכנות הכופר השנתי שלה, "State of Ransomware 2024" שמצא כי תשלום הכופר הממוצע זינק ב-500% בשנה האחרונה.
ארגונים ששילמו דמי כופר דיווחו על תשלום ממוצע של 2 מיליון דולר, לעומת 400,000 דולר בשנת 2023. עם זאת, תשלום כופר הוא רק חלק מהעלות הכוללת. לא כולל כופר, הסקר מצא כי עלות ההתאוששות הממוצעת הגיעה ל-2.73 מיליון דולר, עלייה של כמעט מיליון דולר מ-1.82 מיליון דולר, הסכום שעליו דיווחה סופוס ב-2023.
 
למרות דמי הכופר מרקיעי השחקים, מצביע דו"ח 2024 על ירידה בהיקף מתקפות הכופר עם 59% מהארגונים שנפגעו, לעומת 66% בשנת 2023. בעוד שהנטייה להיפגע מתוכנות כופר עולה ככל שהכנסות הארגון גבוהות יותר, גם ארגונים קטנים (עם הכנסות של פחות מ-10 מיליון דולר) מהווים מטרה למתקפות כופר, ושיעור הארגונים הקטנים שנפגעו בשנה האחרונה עומד על קצת פחות ממחצית (47%).
דו"ח 2024 מצא גם כי 63% מהדרישות לכופר היו של מיליון דולר ויותר, וכ-30% מהדרישות היו של למעלה מ-5 מיליון דולר. לרוע המזל, סכומי הכופר הגבוהים הללו אינם נדרשים רק מארגונים עם הכנסות גבוהות. כמעט מחצית (46%) מהארגונים עם הכנסות של פחות מ-50 מיליון דולר קיבלו דרישות כופר של שבע ספרות בשנה האחרונה.
"אסור לנו לתת לירידה הקלה בשיעורי התקיפות לאפשר לנו לחוש תחושות שאננות. התקפות כופר הן עדיין האיום הדומיננטי ביותר כיום ומזינות את כלכלת פשע הסייבר. ללא תוכנת כופר לא היינו רואים את אותו מגוון ונפח של איומים הניזונים ממתקפות אלו. העלויות המרקיעות שחקים של התקפות הכופר סותרות את העובדה שמדובר בפשע עם הרבה הזדמנויות. נוף תוכנות הכופר מציע משהו לכל פושע סייבר, ללא קשר למיומנות. בעוד שקבוצות מסוימות מתמקדות בכופר של מיליוני דולרים, יש אחרות שמסתפקות בסכומים נמוכים יותר", אמר ג'ון שייר, סמנכ"ל טכנולוגיות שטח בסופוס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה