מדדים ומחקרים

גוגל בדו"ח מטריד: זו המכה הקשה שתספוג ישראל בתחום הסייבר

דו"ח מיוחד שנעשה על ידי מומחים מחברת גוגל ומחברת Mandiant, נמצא כי בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר מתקיימת הסלמה במתקפות הסייבר כנגד ישראל. על פי הממצאים, קבוצות שמקושרות לאיראן ימשיכו לערוך מתקפות סייבר הרסניות
מערכת ice | 
איומי הסייבר ב-2024 (צילום shutterstock)
סנדרה ג'ויס, סמנכ"לית האיומים של Mandiant, ושיין האנטלי, דירקטור בכיר ב- TAG, קבוצת ניתוח האיומים של Google, פרסמו את הדו"ח שלהם הנוגע להשפעות מלחמת "חרבות ברזל" על תחום הסייבר.
על פי הממצאים שהוצגו בדו"ח, מתקיימת הסלמה במתקפות הסייבר בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר. לטענת עורכי הדו"ח, לאחר מתקפת הטרור של חמאס, נמצא כי השטף היציב של מתקפות סייבר מצד קבוצות הנתמכות על ידי איראן וחיזבאללה הפך ליותר ממוקד, מרוכז, וכיוון, בין יתר היעדים, להקטנת התמיכה הציבורית במלחמה.
הדו"ח שהתפרסם אתמול (רביעי) מוכיח את הטענה כי מתקפות סייבר נחשבות לכלי מלחמה המעניקים לגופים יריבים דרך לנהל עימותים בעלות ובסיכון נמוכים יותר, לאסוף מידע, לשבש את חיי היומיום ולעצב את התפיסה הציבורית – וכל זאת מבלי לחצות את קו העימות המובהק.
חברת Google עקבה והגנה על משתמשיה מהתקפות סייבר שונות לפני אירועי ה-7 באוקטובר, במהלכן ולאחר מתקפת הטרור שנערכה בשבת השחורה. הדו"ח הנוכחי, שמבוסס על ניתוחים שערכו צוות "Google" שמופקד על ניתוח האיומים, חברת "Mandiant", וצוותי Trust & Safety, חושף ממצאים חדשים החל מניסיונות גניבת סיסמאות (פישינג) הנתמכים על ידי הממשלה, פעולות פריצה והדלפה, איסוף מודיעין סייבר, וגם אודות מתקפות שמטרתן לשבש ומקושרות לחמאס.
דו"ח המעניין, התייחסו המומחים להבדלים בין מלחמת "חרבות ברזל" למלחמת רוסיה אוקראינה. לטענת עורכי הדו"ח, קיים שוני מהותי בין שתי המלחמות בתחום הסייבר. "בניגוד לאוקראינה, לא חזינו בעלייה בפעולות סייבר נגד יעדים ישראליים לפני המתקפה, ואין לנו אינדיקציה לכך שפעילות סייבר הייתה חלק מהפעולות של חמאס בשדה הקרב, או שהשתמשו בסייבר כדי לאפשר פעולות של לוחמה קינטית", כך ציינו עורכי הדו"ח.
לצד זאת, ציינו המומחים כי הם מעריכים שקבוצות שמקושרות לאיראן ימשיכו לערוך מתקפות סייבר הרסניות. מלבד זאת, אלו טענו כי פעולות של פריצה והדלפת מידע יישארו חלק מרכזי מההתקפות כנגד המדינה ובטווח הקרוב התחזית לפעולות סייבר מצד גורמים שקשורים לחמאס לא ברורה וזו תתמקד בריגול לצורך איסוף מודיעין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה