נדל"ן ותשתיות

מרכז העסקים החדש של הצפון נחשף: זו העיר שתשתדרג

"הבננה" הוא מרכז עסקים חדש בהובלת עיריית חיפה, העתיד לשנות את פני העיר. בתוכנית: כ-900,000 מ"ר לצרכי תעסוקה, כ-70,000 מ"ר מסחר, כ-120,000 מ"ר של שטחי ציבור וכ-3,400 יחידות דיור

מערכת ice | 
מרכז העסקים החדש של חיפה תכנון: סטודיו מיא – מיכל יוקלה אדריכלים, הדמיה: קסם הדמיות
עיריית חיפה השלימה בימים האחרונים את הכנתה של תוכנית אב להתחדשות המבואות המזרחיים בעיר – בין שיפולי נווה שאנן והדר הכרמל, לבין מסילת הרכבת ואזור התעשייה של חוף שמן. התוכנית משתרעת על שטח של כ-700 דונם, בין גשר פז, גשר חירם וגשר הגיבורים – כשהחזון הוא להפוך אזור המפותח בעצימות נמוכה, רווי נתקים ומוטה תנועה רכבית, למרכז עירוני ראשי (מע"ר) אינטנסיבי, מוטה הולכי רגל ומעורב שימושים. תוכנית האב מתווה עקרונות פיתוח למרחב התכנון ומחלקת אותו למתחמי מימוש ופיתוח, כבסיס לקידום תכניות מפורטות.
גולת הכותרת בתוכנית החדשה היא מרכז עסקים חדש "הבננה", אשר יטמיע עירוב שימושים אינטנסיבי: כ-900,000 מ"ר לצרכי תעסוקה, כ-70,000 מ"ר מסחר וכ-120,000 מ"ר של שטחי ציבור. בנוסף, יציע מרכז העסקים גם כ-3,400 יחידות דיור, בהתאמה ייעודית לאזור המע"ר – עם תמהיל דירות מגוון, לרבות דירות קטנות ודירות לשכירות ארוכת טווח.
שטחי הציבור בתוכנית ממוקמים במגרשים ציבוריים ומשולבים במבנים לשימור שיעברו השמשה מחדש, ובקומות ציבוריות מבונות במגדלי התעסוקה, המיועדים לשימושים ציבוריים כלל עירוניים – כגון שימושי חינוך ותרבות (דוגמת מכללות אקדמיות) ושימושים לרווחת דיירי השכונות הסמוכות למתחם. בהקשר הזו צריך להוסיף, כי בעתיד מרחב המע"ר צפוי אף לגדול, ולכלול שטחים נוספים שיוקמו לאחר מינהור המסילה ופינוי מוסכי הרכבת מהאזור.
בעיריית חיפה כבר מגדירים את התוכנית ככזו "העתידה לשנות את פניה של העיר בשנים הבאות". הפיתוח האינטנסיבי שיבוצע, עתיד להבטיח את התפתחות האזור באופן בר-קיימא, המבוסס על תחבורה ציבורית ברמה גבוהה בתחנות הרכבת המהירה, הרכבת קלה והמטרונית, על מנת להבטיח נגישות תחבורתית מעולה מכל רחבי המטרופולין.

מרכז העסקים החדש של חיפה (תכנון: סטודיו מיא – מיכל יוקלה אדריכלים, הדמיה: קסם הדמיות)

"התוכנית מתווה מדיניות להפיכתו של האזור למרכז עסקים עירוני אינטנסיבי, חי ושוקק, מעורב שימושים ופעיל לאורך כל חלקי היממה, התורם לסביבה העירונית, לתושבים ולמבקרים", אומר אריאל וטרמן, מהנדס העיר חיפה. לדבריו, "התוכנית תהפוך את האזור למוקד משיכה הליכתי מגוון, בעל זהות מקומית הקשורה בבנייה ההיסטורית ושזורה במרחב הסובב ובעיר חיפה".
הכנת התוכנית נעשתה על ידי משרד האדריכלים "סטודיו מיא – מיכל יוקלה אדריכלים", בהובלת האגף לתכנון עיר במינהל ההנדסה של עיריית חיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה