נדל"ן ותשתיות

כביש 6 בדרך למהפכה: זה מה שירוויחו הנהגים

הוגשו 7 הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם במכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של פרויקט הארכת כביש 6 צפון בקטע שבין מחלף סומך ועד בית העמק
מערכת ice |  5
כביש 6 (צילום ענת חרמוני פלאש90)
ועדת המכרזים הבין משרדית הכוללת את משרדי האוצר, התחבורה וחברת חוצה ישראל, להקמת פרויקט הארכת כביש 6 צפון (מקטעים 8 ו9/א) בשיטת PPP (שיתוף הסקטור הפרטי), הודיעה היום (ראשון) כי 7 קבוצות הגישו את מועמדותן לשלב המיון המוקדם במכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הארכת כביש 6 לצפון.
פרויקט הארכת כביש 6 לכיוון צפון כולל סלילת כ-22 קילומטר של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני ולתמוך בפיתוחו של כביש 4 כציר תחבורה ציבורית. 

הפרויקט יוקם בשיטת BOT ויכלול תכנון, מימון, הקמה (לרבות שדרוג כבישים קיימים). עבודות ההקמה של הפרויקט יכללו בין היתר, עבודות סלילה, עבודות עפר, מבני דרך, ניקוז, שיקום נופי, מערכות אגרה, והקמת יתר המערכות והרכיבים המשלימים הנדרשים.
הקבוצות שהגישו הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם הן: דניה סיבוס בע״מ, שיכון בינוי בע״מ וקרן קיסטון, קבוצת מנרב בע״מ ומגדל חברה לביטוח בע״מ, קבוצת אשטרום בע״מ, קבוצת אורון בע״מ ואוליצקי תשתיות בע״מ, שפיר הנדסה אזרחית וימית בע״מ, אלקטרה בע״מ.
הפרויקט מקודם באמצעות ועדת המכרזים הבין משרדית להארכת כביש 6 צפון (מקטעים 8 ו-9/א) בשיטת PPP המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה, חברת חוצה ישראל וחברת ענבל, בראשות סגנית בכירה לחשב הכללי, אושרת דוד-דקר, והוא צפוי לכלול שני שלבים: שלב המיון המוקדם שהסתיים היום, ושלב המכרז שעתיד להתפרסם בתחילת שנת 2024.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "חיבור תחבורתי מהיר ונוח הוא המפתח לצמיחה, בייחוד בפריפריה הגיאוגרפית המרוחקת. פיזור אוכלוסייה ותעסוקה יגדיל את האפשרויות הפתוחות בפני האזרחים, יביא להורדה במחירי הדיור וביוקר המחיה. מאז פתיחתו, כביש 6 מוכיח את עצמו כאמצעי יעיל לחיבור כל חלקי המדינה, וכעת אנו מקדמים את הארכתו לאזורים נוספים בפריפריה, אשר זכאים ליהנות משירותי תחבורה איכותיים כמו כלל תושבי ישראל. אני מברכת את כל הקבוצות שניגשו למכרז הענק".
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: ״הרחבת כביש 6 היא צעד חשוב למען אזרחי ישראל והכלכלה הישראלית. הרחבת כביש שש היא בעלת משמעות אדירה למערך התשתיות בישראל ולכל הנוסעים בפרט. התקדמות הפרוייקט מבטאת אמון בכלכלת ישראל בעת הזו ומעבירה מסר של המשך בנייתה והתפתחותה של מדינת ישראל״.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "דווקא בתקופה זו, קידום פרויקטי תשתית לאומיים הוא חיוני להתאוששות וצמיחת המשק, ושיטת ה-PPP מאפשרת לקדם פרויקטים אלו, ללא העמדת מקורות תקציביים בשנים הקרובות. אנו נמשיך ונקדם פרויקטי PPP  נוספים לטובת כלכלת מדינת ישראל בתחומי התחבורה, אנרגיה, מים פסולת, בינוי ועוד״.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "ההיענות הגבוהה של קבוצות ישראליות מובילות למכרז הענק של הארכת כביש 6 מהווה הוכחה לחוסן וליציבות של המשק הישראלי. למרות המתיחות הביטחונית בכל החזיתות, אנו ממשיכים לקדם ולחבר את ישראל לאורכה ולרוחבה".
מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך: "אנו גאים להוביל את הפרויקט הלאומי להארכת כביש 6 לכיוון צפון, פרויקט יחיד מסוגו, המחבר את הצפון למרכז הארץ. הפרויקט יהווה מנוף כלכלי תעסוקתי אזורי, יביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה וישפר את איכות חיי תושבי הצפון. ישנה חשיבות גדולה בקידום פרויקטי תשתית תחבורתיים חיוניים ומרכזיים, בוודאי ובוודאי על רקע מלחמת חרבות ברזל״.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שמוטריץ התבלבל בין הארכה להרחבה
    פיינשמקר 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בשני נושאים שונים
    סגור
  • 4.
    לא יודע אבל הגישה מהקריות לנהריה זה סיוט
    Mtlk 01/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודע אבל הגישה בין הקריות ועד נהריה היא סיוט תחבורתי.ואין מסלול לתחבורה ציבורית.
    סגור
  • 3.
    כביש הגזל.
    ישראלי 01/2024/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוד לא יצא לי לנסוע בכביש הזה ללא תסכול. גובים הון עתק ומתעכבים שעות. כביש החוף זורם והזמן אולי ארוך בדקה או שתיים. על החסכון הזה גובים כ 40₪
    סגור
  • 2.
    אזורי מנוחה
    ארי 01/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן שיוסיפו עוד אזורי מנוחה עם שירותים לאורך כביש 6. אנשים רבים נאלצים לעצור בשוליים או במפרצוני החניה שנוספו לאחרונה, כדי להטיל את מימהם בצורה שלא מכבדת את משתמשי הכביש. על משתמשות הכביש אני בכלל לא מדבר. מדובר פה בעניין בטיחותי ממדגה ראשונה
    סגור
  • 1.
    למה הכותב אינו מזכיר כם את דרגתו של סצוריץ?
    הדייקן 01/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמו שדרגתה של רגב אלוונטית לכתבה כך כם דרגתו של סמוטריץ הכתבה סו ודרגתו של נתניהו ובן גביא בכתבות אחרות על תפרודיהם בממשלה.
    סגור