רכב
כביש 6 בדרך למהפכה: החלטה דרמטית של משרד התחבורה
שלב נוסף בהתקדמות פרויקט הרחבת כביש 6 שעלותו נאמדת בכ-4 מיליארד שקל. כמו כן, יוקם מחלף חדש, מחלף בית נחמיה. הנתיב השמאלי החדש ישמש לתחבורה ציבורית ולרכב רב תפוסה
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר הודיעו היום (רביעי) על השלמת הסגירה הפיננסית לפרויקט ההרחבה והשדרוג של כביש 6, שיכלול לראשונה בכביש נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית ולרכב רב תפוסה.
הפרויקט, שעלותו נאמדת בכארבעה מיליארד שקלים יבוצע במתכונת BOT, ויכלול הוספת נתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון והוספת נתיב שלישי ממחלף עירון למחלף עין תות, סך הכל כ-60 קילומטרים בכל כיוון. כמו כן, יוקם מחלף חדש, מחלף בית נחמיה. הנתיב השמאלי החדש ישמש לתחבורה ציבורית ולרכב רב תפוסה.
בחודש אוגוסט 2022 נחתמה תוספת להסכם הזיכיון שבה התחייבה הזכיינית חברת דרך ארץ הייווייז, להקים, לממן, לתחזק ולהפעיל נתיב נוסף. בתום הליך תחרותי, נבחרו לפני כחודשיים הקבלנים לביצוע עבודות ההקמה וכעת הושלמה תוכנית המימון לפרויקט.
בימים האחרונים, חברת דרך ארץ הייווייז, בבעלות קרן תש״י וקרן נוי, בעלת זיכיון המדינה להקמה, תפעול ותחזוקה של כביש 6 בקטע המרכזי, יחד עם החשב הכללי, חברת חוצה ישראל, המשמשת כזרוע הביצוע של משרד התחבורה, ובנק הפועלים שהוביל את קבוצת המלווים, השלימו את הסגירה הפיננסית לפרויקט.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "הרחבת כביש 6 תשרת את כלל משתמשי הדרך, הן את נהגי הרכב הפרטי והן את אלה שיבחרו להתנייד באוטובוס, ותעודד נסיעות שיתופיות המאפשרות נסיעה בנר"ת וחיסכון בזמן. גם בימים אלה של מתח ביטחוני, משרד התחבורה ממשיך להביט קדימה ולתכנן לטווח הארוך כדי להבטיח את צמיחתה ושגשוגה של מדינת ישראל, בדגש על הפריפריה, תוך כדי שמירה על רצף תפקודי לרווחת כלל תושבי ישראל."
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: ״עוד צעד חשוב למען אזרחי ישראל והכלכלה הישראלית. הרחבת כביש שש היא בעלת משמעות אדירה למערך התשתיות בישראל ולכל הנוסעים בפרט. השלמה הסגירה הפיננסית של הפרוייקט מבורך במיוחד בעת הזו ומעביר מסר של המשך בנייתה והתפתחותה של מדינת ישראל״.
שורה של גופים מוסדיים בהובלת בנק הפועלים, מנהל החוב, יעניקו שלושה מיליארד ו-600 מיליון שקלים למימון הקמת הפרויקט. השתתפותם של עמיתים, כלל, מגדל, מנורה, הפניקס ומיטב דש במימון העסקה מהווה הבעת אמון בפרויקט ויותר מכך, מעידה על חוסנו של המשק הישראלי, שבתקופה מורכבת וקשה ממשיך לתפקד ולעסוק בצמיחתה ושגשוגה של מדינת ישראל.
הרחבת הכביש תחולק לארבעה תתי-פרויקטים; מחלף קסם לניצני עוז, ניצני עוז למחלף עירון, מחלף עירון למחלף עין תות, והקמת מחלף בית נחמיה. ביצוע העבודות צפוי להתחיל בשנת 2024 ולהסתיים עד סוף 2028. כביש 6, עורק התחבורה המרכזי במדינת ישראל, משמש כ-260 אלף כלי רכב ביממה, והרחבתו תאפשר מתן מענה לביקושים הגבוהים בקטעים אלה.
הרחבת כביש 6 צפויה להביא להפחתה משמעותית בגודש התנועה עבור מאות אלפי הנהגים הנוסעים בכביש מדי יום, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית ברכב. ההרחבה צפויה להביא להתייעלות ולחסכון בזמן נסיעה יקר.
הפרויקט מנוהל בשיטת PPP באמצעות ועדת מכרזים בראשות אושרת דוד-דקר, סגנית בכירה לחשב הכללי ובהשתתפות משרד התחבורה וחברת חוצי ישראל.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "גם בימים אלה, כאשר כל עובדי משרדנו עוסקים יומם ולילה בשמירה על פעילותן התקינה של מערכות התחבורה ברחבי המדינה, ביבשה, בים ובאוויר, אנחנו ממשיכים לקדם את תכנונם וביצועם של פרויקטי תשתית רחבי היקף ליום שאחרי המלחמה – כי היום הזה יגיע, ובעזרת השם יגיע מהר, ואנו נהיה ערוכים לו בכל הדרכים."
החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג: "קידום פרויקטי תשתית לאומיים הינו חיוני להתאוששות המשק. הצלחת הפרויקט מעידה על חוסנה של הכלכלה ועל היכולת לגייס מימון והשקעות, גם בימים אלו. שיטת ה-PPP לקידום פרויקטים ממשיכה להניב פרי, ואנו מקדמים שורה של מכרזים בתחומי התחבורה, פסולת, אנרגיה, מים ובינוי".
עוד ב-
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "השלמת הסגירה הפיננסית הינה הבעת אמון בפרויקט הלאומי, כביש 6, ובחשיבותו כעורק תשתית חיוני ומרכזי למדינת ישראל ולאזרחיה. אנו גאים להוביל את הפרויקט שהינו יחיד מסוגו, המחבר את הארץ לאורכה ולרוחבה, ובאמצעותו יופחתו עומסי התנועה עבור הנוסעים הרבים."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(60):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
56.קודם כל רכבתאש 11/2023/18הגב לתגובה זו0 0בשביל לעודד תחבורה ציבורית צריך להשקיע ברכבת. אין לנו מקום לאוטוסטרדות ענקיות. צריך תחבורה קומפקטית . וזה רק רכבת. הרכבת בישראל מפגרת בשנות דור אחרי מדינות המערב. מחפשים את המטבע איפה שיש פנס במקום במק6ם שבו הוא נמצא.סגור
-
55.כותרות ריקות מתוכן.תום 11/2023/18הגב לתגובה זו0 0פרס פוליצר לעתון שחוץ מכותרות לא מחדש כלום.סגור
-
54.בסוף אנחנו משלמים פעמיים, גם כשהם בונים וגם כשאנחנו נוס (ל"ת)ש.ק 11/2023/18הגב לתגובה זו1 0סגור
-
53.מה עם שינוי הכוח המשפטי שהוענק לזכיין לעיקול חשבונות? (ל"ת)דופקים את האזרח 11/2023/18הגב לתגובה זו1 0סגור
-
52.כביש 6יגאל 11/2023/18הגב לתגובה זו0 0מתי יטפלו בקטע של כיש שש בדרום , תוספת נתיב תמנע את כל התאונות והעומסים הקיימים ומתרחבים מיום ליוםסגור
- טען עוד
-
51.חשבתי עוד עשור 6 חינם עבדו עלינואסי 11/2023/18הגב לתגובה זו1 0כל עשור יטפטפו נתיב ובכך יצדיקו את המקורבים מדרך ארץ לסחוט אותנו אזרחי ישראל עוד שנים רבות קדימה . נוכלות כמו כל צעד של הממשלה להתעמר בנו כאילו רק להם חילקו שכל ואנחנו כבשים.סגור
-
50.מדוע אינו מוחזר לידי המדינה הרי חלפו 20 שנהיואב בן צרויה 11/2023/18הגב לתגובה זו1 0שוב המדינה ממנת במליארדים את הכביש ושוב הרווח משלשליםצלכיסם כמו אווזה מטילת ביצים המליארדרים . גם שפגה תקופת הזכיוןצוהכבישנצריךתלחזור לידי המדינה. וועדת חקירה ממלכתית לחקור השחיתות מי נתן ךמי ולמה כאשר פג הזכיון.סגור
-
49.עובדותצדק צדק תרדוף 11/2023/18הגב לתגובה זו0 0לקרן נוי אין החזקות בכביש שש https://www.themarker.com/markets/2023-05-16/ty-article/.premium/00000188-2090-df77-afe9-69d4851f0000סגור
-
48.מי צריך את זה???מאיורס 11/2023/17הגב לתגובה זו0 0תחבורה ציבורית אין , מי ישתמש בנתיבים המיותרים כשהפקקים הם במחלפיםסגור
-
47.מטורפים. אין כסף למשפחות תושבי הדאץרום. ממשלה מטורפת ב (ל"ת)שרה 11/2023/17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
46.רקב, מתי לאחרונה עשית סקס? המחסור מורגש (ל"ת)יויו 11/2023/17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
45.טעות עולםנל 11/2023/17הגב לתגובה זו0 0גם כך יש פקקים ורוב הכביש דו נתיבי אז אתם רוצים לגנוב נתיב עבור תחבצ?? מה עשינו בזהסגור
-
44.ממשיכים לשגות 6 נתיבים לכל כיוון מהדרום עד הצפון (ל"ת)יגאל 11/2023/17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
43.שטויות שישקיעו את זה בכביש לאילתזריקת כסף 11/2023/17הגב לתגובה זו0 0שישאר ככה למה עוד נתיבסגור
-
42.אגרת כביש 6 תשלום מאוד יקר על כלום ושום דבר (ל"ת)איגי 11/2023/17הגב לתגובה זו3 0סגור
-
41.השרה רגבאש 11/2023/17הגב לתגובה זו1 1מה רוצה להגיד בזה ששרת בצבא נמחה לך כפיים תרדי מהחרדה הזהסגור
-
40.חלם זה כאןנהג אחד 11/2023/17הגב לתגובה זו1 0ככה זה שלשר הממונה אין מושג בתחום עליו הוא אחראי וכל מה שמעניין זה בצע כסף. במקום לדאוג לכבישים הציבוריים המתחברים לכביש 6 ולהקל על העומסים בכניסות לערים, דואגים לעשוק את הציבור ע"מ לממן ג'ובים ומינויים אישיים. כל זה, בזמן מלחמה שמרקונת את הקופה. ממשלה מושחתת מהיסוד!סגור
-
39.שרת התחבורה הקרביתאנונימית 11/2023/17הגב לתגובה זו3 0חחח שרת התחבורה תא''ל במיל' מירי רגב (?!) בימי מלחמה מנערים את האבק מהדרגות, ומציגים לראווה.סגור
-
38.הרחבת כבישי יציאותרמי 11/2023/17הגב לתגובה זו0 0כבישי היציאות מכביש 6 גורמים לפקקים בכביש 6 לדוגמא יציאה לכביש 65 אחה"צ גורמים לפקקים עד תחנת הדלק אלוןסגור
-
37.הזויסולל 11/2023/17הגב לתגובה זו1 0המדינה משלמת על ההרחבה וחברים מרכז ליכוד נהנים מהאגרה , רק בארץ בחסות רקב המושחתים חוגגיםסגור
-
36.לפי ההסכם בהקמת הכביש, היה צריך להיות חינם היום.יוסף 11/2023/17הגב לתגובה זו2 0הוסכם שלאחר 20 שנה בעלות הכביש תחזור למדינה והתשלום לשימוש בו על ידי האזרחים יופסק. אבל המדינה בגדה בנו ותאבת הבצע גברה. וניצלו את השיכחה והזיכרון הקצר והאדישות של העם. תבדקו בארכיונים. תראו שזה נכון.סגור
-
35.רמאות!ניר טביב 11/2023/17הגב לתגובה זו1 0משקיעים בכביש אגרה בעוד נתיב כדי להזרים לכביש עוד רכבים שישלמו אגרה. וזה במקום להפוך צמתים למחלפים בכבישים שכבר קיימים כביש 4 בחלק הצפוני כביש 444 כביש 40 וכביש 44 אלה הם כבישים שאם יהפכו את הצמתים המרומזרות למחלפים ישפיע רבות על עומסי התנועה. אבל בכבישים האלה לא גובים אגרה. לכן עובדים עלינו במסווה ובצביעותסגור
-
34.מי ישלם לא אמרתםמ, א 11/2023/16הגב לתגובה זו0 0עוד עוקץ עלינו מקדמים רק דברים שצריך לשלם עליהם . משלמים אגרה על כביש פקוק כמו הפקקית בראש המערכת שמגדילה את העומס בכבישים . כל המדינה מכוניות כל הנמלים סתומים במכוניותסגור
-
33.תא"לצח 11/2023/16הגב לתגובה זו1 0חשוב מאוד התא" ל !!!! מה הדרגה של סמוטריץ לא צינתם .סגור
-
32.באמצעציקי 11/2023/16הגב לתגובה זו0 0באמצע. לעשות רכבת מהירהסגור
-
31.הגיע הזמןאני 11/2023/16הגב לתגובה זו0 1הכל היה צריך להיות כבר מזמן.סגור
-
30.תא"ל מירי רגבאבי מהגליל 11/2023/16הגב לתגובה זו2 0למה כשהזכרתם את שרת התחבורה,צינתם שהיא תת אלוף,וכשהזכרתם את סמוטריץ,לא ציינתם את דרגתו הצבאיתסגור
-
29.תסללו נת'צ בין ירוחם לדימונה. מספיק עם הקשקוש הזה שלאאט 11/2023/16הגב לתגובה זו2 0של נת'צים ריקים ואלפי מכוניות מחכות בפקק גדול כתוצאה ממנו. ישראל אינה מתאימה לשימוש נרחב בתחבורה ציבורית. לא רוצים ללכת לתחנה ולחכות בשמש של 30-40 מעלות ולהכנס לאוטובוס דחוס ומיוזע. בתל אביב יש לחייב את התושבים לשימוש באפוניים ושהכביש ישאר פתוח רק למי שמגיע מחוץ לעיר ..זה בערך כמו נת'צסגור
-
28.נתצגיל 11/2023/16הגב לתגובה זו0 0אני לא מבין זה כבעש אגרה מה פתאום תחבורה ציבורית נתיב מיוחד זה שטויות הם רוצים שיסללו 4 מסלולים לאורך כול הכביש אל תשחקו איתנו בשטויותסגור
-
27.רמאות ותשלום לאוליגרכיםמנש 11/2023/16הגב לתגובה זו3 0במקור כביש 6 היה אמור להיות 4 מסלולים אבל הממשלה נתנה לבעלי הכביש הנחה ודובר שרק בהמשך יסימו עם 4 מסלולים ( לאחר שיבדקו כדאיות). היום מוסיפים את המסלול הרביכי אבל רק לתחבורה ציבורית במקום שלרכב רב תפוסה יהיה מסלול חמישי.סגור
-
26.כמעט מיליון מכוניותחלם 11/2023/16הגב לתגובה זו0 0עלייה ממוצעת של 3-5 אחוז כל שנה בכמות הרכבים אז מה זה יעזור עוד 4 שניםסגור
-
25.4 שנים של פקקיםבדיחה 11/2023/16הגב לתגובה זו1 0ועד שיסיימו את העבודה על פי כמות כלי הרכב שמתווספים כל שנה על הכביש גם עוד שני נתיבים לא יעזרו לפקקים… תשקיעו בתחבצ נורמליתסגור
-
24.דרוםיחיאל דהן 11/2023/16הגב לתגובה זו0 0נראה לי שקצת התבלבלו כאן וצריך להרחיב דווקא ומאוד דחוף את הקטע הדרומי שנהיה סיוט לנסיעה! מאשדוד ודרומה 2 נתיבים.משאית יוצאת לעקיפה וזהוא שירה ענקית אחריה.דחוף דחוף לטפל בקטע הדרומי.מתייחסים אליו כאילו שהוא לא חלק מהמדינהסגור
-
23.הו הא, הו הא,מירי שכונה, 11/2023/16הגב לתגובה זו0 0מירי רגב, כשאין גרוש על התחת?, טפלו בהחזרת החטופים כולללללם, ועכשיו,סגור
-
22.ומתי יפתח כביש 6 עד צומת כברי? (ל"ת)יוני 11/2023/16הגב לתגובה זו1 0סגור
-
21.גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום (ל"ת)אח"ד 11/2023/16הגב לתגובה זו1 0סגור
-
20.כביש 6 פקקים יקרים לא נוסעת תודה רגב (ל"ת)יעל 11/2023/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
19.כביש 6אוהב ישראל 11/2023/16הגב לתגובה זו1 0כל הכבוד לשרה מירי רגבסגור
-
18.מירי רגב שרת התחבורה הכושלת, לא מפסיקה ביחצנות , תתפטרי (ל"ת)מוטי בר-נס 11/2023/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
17.נקווה שבקרוב בלי הרקב המטורללת... (ל"ת)ק. פריש 11/2023/16הגב לתגובה זו2 1סגור
-
רקב יחתכת רקוב סללה לך כבישים . מה עשיתים מקום המדינה .נצח ישראל 11/2023/16הגב לתגובה זו0 0חבורה של מפאי יקים גנביםסגור
-
16.ומה על הפקקיםשינה 11/2023/16הגב לתגובה זו0 0מה עם הפקקים שיווצרו בעקבות העבודות בכביש ויסגרו נתיבים שכבר ישנם לטובת העבודות, גם ככה כל הזמן הכביש פקוק ובימי אזעקות לא הכי חכםסגור
-
15.מה כל כך דרמטי?? (ל"ת)דרמטולוג מומחה 11/2023/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.בדיוק הזמןורדה 11/2023/16הגב לתגובה זו2 0בזמן מלחמה תתעסקי בלתת מענה לחיילים. ולהורי הפצועים במתן תחבורה ציבורית בשבתסגור
-
13.ולמה אין תאורה לכל אורך הכבישאבנר קדוש 11/2023/15הגב לתגובה זו1 1הדרום שהוא חינמי חשוך ברובו,ככה זה ששרת התחבורה במקור מקרית גת.ומדוע אין תחרות בתחנות דלק.מה זה המונופול של דור אלון.מדוע אין עוד תחנות דלק.מה עוד שבקרוב יצטרכו המון נקודות טעינה לרכבים חשמליים,וכיום לכל כיוון יש רק 2 תחנות.ביזיוןסגור
-
12.לא יעזור כבישים תמיד יהיה ווקוםיאיר 11/2023/15הגב לתגובה זו1 0הפיתרון לכבוש את עזה את לבנון וכך להרחיב את ישראל ואין דרך אחרת .סגור
-
11.הרחבת הכביש והמוחמירי 11/2023/15הגב לתגובה זו3 0מירי כשאת מרחיבה את הכביש תנסי להרחיב קצת את המוח שיעבור מספיק חמצן. עסקנית לא יעילהסגור
-
תגובה 11מלעונה כרבונהאבו פלנץ 11/2023/16הגב לתגובה זו0 1תגובה 11 אצלך כנראה רחב משהו בתחתית הג,,,,,סגור
-
10.זה הזמן לשים מיליארדים על כבישים מהירים?יוד 11/2023/15הגב לתגובה זו5 2רק היום פורסם שמשרד החוץ מפסיק את ההסברהו בפרסית וברוסית כי אין תקציב!! המלחמה עולה 50 מיליארד שקל ביום אנחנו לקראת שינוי בשוק העבודה, קריסת עסקים והמוני מובטלים ופשיטות רגל.. אבל נתיב מהיר נוסף וואו מירי בראבוסגור
-
העיקר לרדת על מירי רגב?שילר הדילר 11/2023/16הגב לתגובה זו0 1תחבורה טובה וקירוב הפריפריה חשובים לא פחות מתקציב הבטחון. יש לכך השלכות רחבות שהמוח שטוף השנאה שלך לא מסוגל להכיל.סגור
-
יחצנות זולה לרקבשילר בשיבר 11/2023/16הגב לתגובה זו1 0יאללה יאללה תעשו את היחצנות של סיבוני במקום אחר. שרה כושלת וגם שהייתה דו"צ הייתה כושלת. תא"ל?! מעניין איך הגיעו הדרגות האלו,אפשר רק לשער...סגור
-
9.והדרום?יעקב בן מנחם 11/2023/15הגב לתגובה זו1 0עומדים שעות בין מחלף ק. גת עד בית קמה. הכביש לא אושר לתנועה במהירות כביש 6 מה שגורם להאטה ופקקים איומים. אבל זה לא בנתיב. של השרה לטבריה...סגור
-
8.כותרת דרמטיתמרי 11/2023/15הגב לתגובה זו1 0כתבה ארוכה ומייגעתסגור
-
7.בושהביי 11/2023/15הגב לתגובה זו3 0הגיע הזמן להוריד את מחיר הנסיעה.דחוףסגור
-
6.תאריםיוסי 11/2023/15הגב לתגובה זו2 0זו הפעם השניה היום הראשונה היתה בקשר לרכבת שאתם מציינים את דרגתה הצבאית של השרה נה עניין שמיטה להר סיני ?!תפסיקו עם הכתבות הממומנות ! מספיק עם היח"צסגור
-
5.למה לא תחבורה ציבורית טובה כמו בשאר העולםהכי פשוט הכי טוב 11/2023/15הגב לתגובה זו3 0תחזירו את המוניות תפתחו תחבורה ציבורית בשבת תשלשו את כמות האוטובוסים וזהו אין יותר פקקיםסגור
-
4.למה הכביש בכסףאוכלת יושביה 11/2023/15הגב לתגובה זו2 0למה אני צריך לשלם מאות שקלים בשביל לנסוע בכביש במדינה שלי זה פשוט בושה גנבים לוקחים מלא כסף על נסיעה של חצי שעה צריך להחרים אותםסגור
-
3.הרחבהקובי 11/2023/15הגב לתגובה זו0 0מה עם נתיב שלישי בדרום? שורק- ב"ש-שורק.סגור
-
2.מרחיבים את כביש6מש 11/2023/15הגב לתגובה זו2 0למיטב זיכרוני הכביש היה צריך לעבור לאזרחי ישראל אחרי15/25/25 שנה מתי זה יעבור כבר שילמנו את הכביש 200 פעםסגור
-
1.דחוף להוסיף מקומות עצירה ומנוחהברון 11/2023/15הגב לתגובה זו5 0כל 25 ק'מ חובה שתהיה אפשרות עצירה. כיום העדר אפשרות כזו מסכנת חיים.סגור