נדל"ן ותשתיות

ענף הבנייה בדרך לקריסה? נשיא לשכת הקבלנים בדרישה חריגה

בעקבות מלחמת חרבות ברזל ברצועת עזה ומניעת כניסתם של פועלים עזתים לתחומי מדינת ישראל דורש בדחיפות רוני מזרחי נשיא לשכת הקבלנים ובעלי "מזרחי ובניו" הבאת פועלים מסין, טורקיה ומדינות הבלקן על מנת להציל את הענף מקריסה מוחלטת
מערכת ice | 
רוני מזרחי (צילום עזרא לוי)
עקב מלחמת חרבות וברזל ברצועת עזה שמונע כניסת פועלים עזתיים ופלסטינים לתחומי מדינת ישראל, קורא בדחיפות רוני מזרחי נשיא לשכת הקבלנים ובעלי "מזרחי ובניו" להביא לארץ פועלים מסין, טורקיה ומדינות הבלקן על מנת להציל את ענף הבנייה מקריסה מוחלטת
רוני מזרחי מסר: "למרבה הצער הרומן עם 55 אלף עובדים פלסטינים הסתיים סופית. 18 אלף העזתים ו-37 אלף מהרשות הפלסטינית לא יוכלו יותר בשום פנים ואופן להיכנס יותר לתחומי מדינת ישראל. אין זה סוד שלא מעט מהעובדים העזתים וייתכן מאוד שגם מהרשות הפלסטינית היו מעורבים בהעברת מודיעין לרוצחי החמאס, כך שעם כל הכבוד לפרנסת רבבות עובדים קשי יום שכבודם במקומם מונח, "עניי עירך קודמים!".
לכן על ממשלת ישראל, ובמיוחד משרדי הפנים והשיכון לפעול מיידית ולייבא במקומם 80 אלף עובדים מקצועיים מיומנים, כמחציתם מסין והיתר מטורקיה ומדינות הבלקן דוגמת רומניה, מולדביה, בולגריה, מקדוניה וכו'. רק פעולה שכזו, תהיה העלות ככל שתהיה, תוכל להחזיר במהירות הנדרשת את הענף לפעילות, אולי אף תוך כדי הלחימה שאמורה ככל הנראה להמשך זמן רב.

יש לזכור כי כבר ערב המלחמה היה מצב הענף קשה מאין כמותו עם כ-37 אלף התחלות בנייה בלבד ב-2023 ועם מחסור של יותר מ-200 אלף התחלות בנייה, מחסור שכמובן יעלה משנה לשנה באופן משמעותי. אדגיש כי מנתוני לשכת הקבלנים, על כל עובד זר שיגיע, יתפרנסו לפחות שני ישראלים, כלומר מדובר כאן בפרנסה לכ-160 אלף משפחות ישראליות לפחות, כך שתהיה לכך משמעות דרמטית על הקטנת האבטלה בפרט וכלכלת ישראל בכלל!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה