נדל"ן ותשתיות

חזק מול הטילים: שיטת הבנייה החדשנית שתופסת תאוצה בקיבוצים

יותם בר חמא, מנכ"ל ובעלים של חברת אייקונקס: "כמו בתקופת קום המדינה, הקיבוצים מראים שהם החלוץ בפני המחנה ומראים את הדרך לערים הגדולות, עם אימוץ שיטת הבנייה ICF המתקדמת והירוקה של אייקונקס. אני מודה למנהלי הקיבוצים ולבונים במשמר הנגב וברעים על האמון והבחירה בנו ובעיקר על החזון שהם מפגינים"
מערכת ice |  5
ICF במשמר הנגב (צילום יחצ אייקונקס)
חברת אייקונקס, יצרנית תבניות ה-ICF המקוריות, זכתה השבוע במכרז לאספקת תבניות לבניית מבנים צמודי קרקע בשכונת בנים חדשה בקיבוץ משמר הנגב. זכייה זאת מצטרפת למכרז נוסף בו זכתה אייקונקס בשבוע שעבר, לבניית עשרות צמודי קרקע בקיבוץ רעים, סך הכל 75 יח"ד בשני הקיבוצים. סך שווי הבנייה של שני הפרויקטים מוערך בכ-120 מיליון שקל.
בשנה האחרונה גברה מגמת הבנייה בשיטת ICF בקיבוצים, עם פרויקטים בקבוצת יבנה, משואות יצחק, יטבתה ושער גולן - כ-200 יח"ד ב-4 הקיבוצים הללו יחד. זאת בנוסף לבנייה בקיבוצים הגושרים, שדה נחמיה, כפר בלום, מרחביה, חמדיה, מסילות, ניצנים, ראש צורים ונגבה.
משמר הנגב ורעים העדיפו את שיטת ICF על פני שיטות הבנייה המסורתיות והחליטו לצאת במכרז לפי שיטת בנייה זאת, בין היתר בשל מיקומם הגיאוגרפי הייחודי וההבנה ששיטה זאת נותנת את המענה הייחודי והמיטבי עבורם. שני הקיבוצים נמצאים בצפון מערב הנגב, אזור בו שורר לעיתים חום כבד, מגמה שצפויה להחריף עם השנים. כאן באה לידי ביטוי יתרון הבידוד של שיטת ICF. התבניות אליהן יוצקים את הבטון מכילות שתי שכבות קלקר בדחיסות גבוהה, שמקנות בידוד מעולה ולא נותנות לחום (ולקור) לחדור לבית. שני היישובים נמצאים בסמוך לרצועת עזה וכאן באה לידי ביטוי שיטת ICF שהוכחה כהגנה הטובה ביותר מפני ירי ורסיסי טילים מבין שיטות הבנייה הקיימות.
שיטת הבניה בתבניות ICF של חברת אייקונקס, היא בבסיסה הרכבות תבניות בדומה לקוביות "לגו" גדולות, המיוצרות מדפנות פוליסטירן (קל קר) וניצבות במקביל האחת מול השנייה באמצעות מחברים ייעודיים (עשויים מפוליפורפילן ממוחזר) הבנויים כחלק אינטגרלי בדפנות הפוליסטירן. אל המחברים (המעוגנים בפטנט), מכניסים בלחיצה את מוטות זיון הברזל ולאחר סיום מהיר של בניית קירות מעטפת המבנה, יוצקים לתוכן את הבטון ומתקבל קיר מזויין וחזק במיוחד.
יותם בר חמא, מנכ"ל ובעלים של חברת אייקונקס: "כמו בתקופת קום המדינה, הקיבוצים מראים שהם החלוץ בפני המחנה ומראים את הדרך לערים הגדולות, עם אימוץ שיטת הבנייה ICF המתקדמת והירוקה של אייקונקס. אני מודה למנהלי הקיבוצים ולבונים במשמר הנגב וברעים על האמון והבחירה בנו ובעיקר על החזון שהם מפגינים. יישובי מערב הנגב הצפוני ייהנו מהטכנולוגיה העדיפה של תבניות שתי דפנות הפוליסטירן המעניקות בידוד תרמי ואקוסטי, חוזק מבני ועמידות הגבוהים ביותר שיש כיום".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    צר לי לבאס
    עירוני 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צר לי לבאס ,הקיבוצים לא באמת החלוצים בתחום פשוט להם יש מלא אדמות שקיבלו ומלא כסף מהאדמות האלה,שהם יכולים להרשות לעצמם לבנות לכל הבני קיבוץ בתים חדשים,הלוואי אלי עיריית אופקים היתה יכולה לדאוג לי ככה,עלק חלוצים,יותר נכון פריבילגים.
    סגור
  • 4.
    תרגיעו. נסראללה מרוצה מאיתנו.. (ל"ת)
    רר 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    חורבן הבית
    גבי דנון 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה כל גדולי התורה בעיני עצמם כאשר עם ישראל נקרע ?
    סגור
  • 2.
    נראה
    ניסים 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקסאם הראשון שיפול על דירה,כמה באמת הוא אפקטיבי.. אם רסיס של מיירט או של קסאם חדר חלון ממ"ד בעובי 4 ס"מ פלדה בבניין אשקלון או אשדוד והרג ילד,אני לא בטוח כמה קלקר ו20 ס"מ של בטון יחזיקו מעמד.
    סגור
  • 1.
    שהם מפגינים" (ל"ת)
    גיא קולק 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור