נדל"ן ותשתיות

בעלי נמל חיפה יפתח את אחת שכונת העוני הגדולה באסיה

יחידת הנדל"ן של המיליארדר גאוטם אדאני קיבלה אישור סופי להתחיל בפיתוח מחדש של דהארווי, אחת משכונות העוני הגדולות באסיה השוכנת בלב הבירה ההודית מומבאי
מערכת ice | 
גאוטם אדאני (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
יחידת הנדל"ן של המיליארדר גאוטם אדאני קיבלה אישור סופי להתחיל בפיתוח מחדש של דהארווי, אחת משכונות העוני הגדולות באסיה השוכנת בלב הבירה ההודית מומבאי. נציג של הרשות לפיתוח אזור המטרופולין של מומבאי, המפקחת על הפרויקט, אישר בשבת שהוא קיבל את האישור על ידי ממשלת מדינת מהרשטרה. 
אדאני זכה בפרויקט עם הצעה של 50.7 מיליארד רופי (620 מיליון דולר) בשלהי 2022. בסוף השנה שעברה. בשכונה, משתרעת על 6,200 דונם של נדל"ן יוקרתי פוטנציאלי בלב הבירה, חיים כמיליון איש - כאשר השכר השנתי הממוצע נע בין 500 ל-2,000 דולר. השכונה היא אחת הצפופות בעולם, עם צפיפות אוכלוסייה של 277,136 לקילומטר מרובע. דהארווי, שהתפרסמה בסרט זוכה האוסקר "נער החידות ממומביי", צמודה למתחם בנדרה קורלה - רובע יוקרתי של קניונים, שגרירויות, בנקים ומשרדים. 

הממשל במומבאי נאבק במשך עשרות שנים לנסות להתניע תוכניות פינוי בינוי בשכונה, מאמצים שנכשלו שוב ושוב עקב הקושי לרכוש שטחי אדמה גדולים, למשוך משקיעים למקום ללא שירותים יציבים וליישב מחדש כמיליון בני אדם.
למרות שהתוכניות של אדאני עבור דהארווי עדיין יחסית כלליות, הוא עשוי להפוך את שכונת העוני לדירות מודרניות, משרדים וקניונים, ולהרחיב את האחיזה שלו בבירה הפיננסית של הודו, שם הוא כבר מנהל את אחד משדות התעופה העמוסים ביותר במדינה.
מעורבותו נתקלה במחאות של תושבים מקומיים, שחוששים כי בתים ועסקים יועברו הרחק ממרכז העיר. אחרים חוששים שהם יועברו לדירות זעירות. גם יכולתו של אדאני למצוא את הארבע מיליארד דולר שעל פי הערכה ידרוש הפרויקט הוטל בספק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה